Milý debut s draky | Dračí princezna

března 19, 2018

Dračí princeznaNázev: Dračí princezna
Originální název: -//-
Autor: Eliška Richterová
Žánr: Fantasy, sci-fi
Nakladatelství: Nová Forma
Počet stran: 245
Série: Dívka v ohni, 1. díl

Za poskytnutou e-knihu děkuji autorce Elišce Richterové.

Knihu si můžete zakoupit v tištěné formě nebo jako e-knihu.


Děj

Tenesie je mladá dívka, která donedávna žila poklidným životem. Jednoho večera záhadně zemře její přítel Brian a najednou jde všechno z kopce. Objeví se mladík, který jí obrátí život o 180 stupňů. Kým vlastně Tenesie je? Uvidí ještě někdy své rodiče? Bude vůbec ještě někdy moct žít normálně?

Hodnocení

Eliška Richterová je začínající spisovatelka, rozhodně ale nemohu popřít, že její styl psaní je čtivý. Určitě v knize najdete momenty, kdy jde na první pohled poznat, že autorka zvolila kostrbatou stavbu věty nebo použila jiné slovo, než by se zrovna hodilo. Jistě jí to ale promineme, protože se jedná o příběh překypující originalitou. Nic podobného jsem neměla možnost číst a celkově mě to dostalo. 

V knize najdeme hlavně prvky fantasy a sci-fi. Mohla bych to přirovnat ke knižní sérii Eragon, ale na druhou stranu, jedná se o něco úplně jiného. Máme tu hlavní hrdinku, jinou zápletku... Něco na podobné bázi ale v knize je. Kromě toho si své najdou ale i romantické duše. Jde spíše o romantiku pro mladší čtenáře, takže nic moc oslňujícího to není. Tato dějová linka vás ale nebude rušit, není tam takových momentů tolik. 

Velice se mi líbilo to, jak autorka vyřešila otázku jiného světa. Je to velice důvtipné a jednoduché a v tom je ta krása. Navíc mi po přečtení nezůstalo moc otázek, na které bych nenašla odpověď, což je velkým plusem. Žádné velké zmatky, hezké jednoduché čtení = průměrově lepší oddychovka na dobrou noc.

Postavy byly vykresleny neutrálně. S žádnou jsem moc nedokázala sympatizovat. Působily na mě rozmarným dojmem a to není úplně můj šálek čaje. Musím ale brát v potaz, že se jednalo o postavy mladšího věku, které si to mohly dovolit. Ale aby tak na mě působily všechny? To už je trochu něco jiného... 

Trochu bych se pozastavila nad rychlostí, kterou se příběh pohyboval. Kolem tří čtvrtin knihy bylo vše v pořádku. Jednomu dni připadlo klidně 8 kapitol, i víc. Pak je v knize moment, kdy Eliška Richterová popisuje jednu situaci a ta je popsána (když to tak řeknu) pár řádky? Je logické, že autorka nechtěla děj zdržovat, ale zrovna v této části mohla čtenáře více napnout, použít více detailů a podobně. 

Závěr knihy je otevřený. Naštěstí bude druhý díl, ale kdy? Nezjistila jsem, ale pokud budu mít možnost, ráda po něm sáhnu (protože otevřené konce fakticky zbožňuju). 

Obálka je jednoduššího rázu, ale působí dobrým dojmem. Možná bych si více pohrála s písmem a jméno autorky nedala tak moc dolů. Jinak zajímavé.

A komu bych knihu doporučila? Absolutně všem, protože se jedná o milou prvotinu, která rozhodně neurazí. Je to, možná až moc, jednoduchá oddychovka, u které si nebudete rvát vlasy z hlavy. Dokáže zaujmout a není to vůbec špatné čtení. 

Moje hodnocení

Kniha: 3,5/5
Obálka: 3,5/5

You Might Also Like

0 komentářů