Musím za sebou sbírat svoje střepy | Dívka na kusy

ledna 23, 2018

Název: Dívka na kusy
Originální název: Girl in Pieces
Autor: Kathleen Glasgow
Žánr: Světová literatura, román pro ženy
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 304
Série: -


Děj:

Kniha je o Charlotte Davis, sedmnáctileté dívce, která si toho ve svém životě prožila celkem dost. Postupně přišla o všechny jí blízké osoby a ona neví, jak dál. Její tělo brázdí samé jizvy, kvůli kterým byla dobu v nemocnici.

Dostane však možnost začít znovu. O šest států jinde. Najde Charlotte konečně lidi, které bude moct nazývat přáteli? Změní se ona sama? Naučí se žít?

Hodnocení

Tak na tuhle pecku jsem se těšila celkem dlouho. Dokonce jsem ji zmínila už v knižních tipech na leden a můj názor po dočtení? Určitě ji stále doporučuji!

Autorka napsala opravdu úžasnou knížku s tak pravdivým základem, až se mi jednu dobu chtělo fakt brečet, že tohle se opravdu děje. To, jak to bylo napsané mě prostě dostalo a já nestačím zírat. Je opravdu vidět, že autorka se v tomto tématu vyzná a sama si to prožila - díky tomu také napsala tuhle knihu.

Určitě řezání holek ale i kluků je problémem, který se moc neřeší - nebo já o tom nevím - a je fakt úžasný, že o tom někdo něco napsal a přiblížil nám pocity lidí, kteří mají takový problém. Cením si té reálnosti, protože díky ní má kniha nejspíš takový úspěch. Je to krutý svět, ale líbí se mi, jak se z něj Charlotte chce dostat pryč - i když mnohdy spadne opět až na dno nebo jí v tom někdo dopomůže.

„Na světě je obrovské množství lidí, kteří se už nikdy nevrátí.

Jak jsem se už zmínila, příběh je opravdu realistický a to samé platí o postavách. To, jak se chovají, jak mluví a co dělají. Je to jako byste vystřihli nějaký úsek ze života člověka, který má takový problém a přenesli to všechno na papír. Aspoň tak to tedy vidím já.

V knize se nachází celkem dost vulgarismů, takže kniha není vhodná pro mladší čtenáře.

Obálka se mi opravdu moc líbí, souvisí s tématem a je fakt úžasná! Když se na ni dívám, dostávám husí kůži.

Knížku doporučuji snad všem od šestnácti let, protože dojem rozhodně zanechá. Určitě vás zaujme natolik, že budete po dočtení nad ní chvilku přemýšlet.

Moje hodnocení

Kniha: 5/5
Obálka: 5/5


You Might Also Like

2 komentářů

  1. O knize jsem ještě neslyšela a vypadá docela zajímavě, jen nevím, jestli je to vyloženě "kniha pro mě", ale kdyby se mi do ruky dostala, asi bych se nezlobila. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je to kniha, která zanechá dojem a svým způsobem je to opravdu zajímavé čtení :). Samozřejmě nemusí sednout každému, ale rozhodně ti ji doporučuji aspoň zkusit. :)

      Vymazat