10 důvodů, proč si přečíst Naslouchače

prosince 26, 2018

Hezký den knihomolové,
nebojte, snažím se dohnat své resty z listopadu, kdy jsem měla menší pauzu. Nestíhám moc psát a někdy ani nemám co napsat. Jde konkrétně o Naslouchače. 

Petra Stehlíková vytvořila úžasný příběh, který mne dostal. Dostal mne takovým způsobem, že nevím, co bych k tomu mohla napsat, aby z toho vznikl souvislý článek. Myslím tím tedy takový, na jaký jste u ně zvyklí.

Rozhodla jsem se tedy sepsat deset důvodů, proč byste si zrovna tuhle knihu měli přečíst. Tak pojďme na to! 

  1. Svět postavený na pevných základech - autorka vytvořila svět, který základy stojí na tom našem. Je tu zmíněno Rumunsko, Ural,..., setkáte se s náznakem nějakého státního společenství a mnoho dalšího. 
  2. Historie - svět, ve kterém se s hlavní hrdinkou ocitnete, má moc pěknou, komplexní historii. Sice vyjde na necelých sto stran, ale nepřijde vám to jako nudný popis kdy se co stalo a kdo za co může. Je to jako by vám někdo vyprávěl pohádku.
  3. Dystopie - poslední dobou je to oblíbený prvek nejen autorů, ale i čtenářů. V Naslouchači je dystopií myšlena obrovská propast mezi národy, který v tomto světě žijí. Poukazuje se na práva lidí, životním poměru a úroveň jednání s nimi. Samozřejmě jde jen o krátký výčet, je toho daleko více.
  4. Čtenář se nenudí - jde o první díl, takže jsou na člověka navaleny informace typu jak to tam chodí, nějaká ta historie, zvyky a další. Pak je tu samotná zápletka, která se rozvíjí. No a musí tu být i místa, která výše zmíněné věci spojuje dohromady - a tou je humor a odlehčené pasáže, které jsou trochu odpočinkové, ale zároveň nenudí.
  5. Hlavní hrdinka - sice jí je něco kolem třinácti let, ale většinou to ani není poznat. Má názory dospělého člověka. Není obzvlášť naivní a když se začne chovat dětinsky, vlastně to ani nevadí. Stále je to ještě dítě.
  6. Zamilujete si i vedlejší postavy - sice jim není věnován nějak výrazný prostor k rozvoji, ale čtenář má možnost je poznat a vytvořit si k nim nějaký vztah.
  7. Podpoříte českou literaturu - nejednou jsem slyšela názor, že čeští autoři míří do kopru. Jejich knihy se nedají číst a podobně. Možná právě Naslouchač vám ukáže trochu jiný pohled na věc. Čeští autoři třeba nepíšou špatně, ale jde o to, aby si čtenář uměl správně vybrat knihu pro něj.
  8. Klidně za dvě odpoledne to máte přečtené - když se totiž do čtení pustíte, nebudete moct přestat. Prostě potřebujete vědět, jak to dopadne a pak budete chtít druhý díl. (Mimochodem v paperbacku vyjde Faja v lednu! Jupí!)
  9. Naslouchač má ještě ke všemu užasnou obálku a určo bude zdobit vaši knihovničku. :-)
  10. Prosím, přečtěte si to. Děkuju.




You Might Also Like

6 komentářů

  1. Skvělý článek :) Naslouchače jsem četla a taky mě okouzlil :) Hlavně mě moc mile překvapil :) Je důkazem, že čeští autoři psát umí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, je to skvělá knížka, která rozhodně stojí za přečtení😍

      Vymazat
  2. Skvělé důvody, knihu mám v plánu přečíst, jen nevím, kdy se k ní dostanu.

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek, který je super pro někoho jako jsem já.. Dlouho o Naslouchači přemýšlím, a tenhle článek mě dokopl :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jsem moc ráda, že tě můj článek nakonec přesvědčil o tom, že si Naslouchače přečteš :-). Moc mne to těší!

      Vymazat