Přečteno v březnu

dubna 09, 2019

Hezký den knihomolové,

čtvrtina roku za námi a pomalinku se blíží velká knihomolská událost - Svět knihy v Praze. Mno ale o tom někdy jindy, protože v tomto článku se budu věnovat knihám, které jsem v březnu stihla přečíst. Nebudu to zdržovat a rovnou vám je představím.



Jedničkou v březnu se pyšní Poslední číslo od H. Baker. Temné fantasy, které poukazuje na špatný vývoj společnosti, utlačování lidí dle rasy či radost ze smrti druhého člověka. Na jednu stranu chápu, proč se to spoustě čtenářů líbí. Autorka se nebojí rozebrat ožehavá témata a představit charakter člověka v jeho krutém světle. Na tu druhou tam jsou takové věci, které mne nutí se pozastavit a zeptat se samy sebe, jestli to něco tam je opravdu napsané tak jak je. Romantická linka mi přišla až moc uspěchaná a celkově hlavním postavám ani nejde moc uvěřit, že se do sebe zamilovali. Přesto za mě celkem fajn čtení. Můžete mrknout na celý článek, který najdete na tomto odkaze.


Dále jsem zvládla přečíst Ódinovo dítě, první díl velmi úspěšné série, z tvorby S. Pettersen. Tak tohle byla naprostá pecka. Jen škoda, že jsem se k tomu dostala relativně pozdě, protože tohle opravdu stojí za to. Pomalejší příběh, který se věnuje postavám, stejně ale dostanete spoustu akce i zvratů. Za mě bombově napsané fantasy a TOHLE PROSTĚ POTŘEBUJETE. Recenzi si můžete přečíst tady.


Další super knihou v tomto měsíci bylo Probudím se na Šibuji od A. Cima. Skvělý příběh o (pro mě) naprosto cizím světě - Japonsku. Sice se celý příběh neodehrává pouze na tomto trochu přelidněném kousku země, ale to rozhodně nevadí. Pokud nemáte rádi série, tak vás dokonce potěším - jde o stand alone román, takže se do něj s klidem můžete pustit. Jako oddechovka naprosto skvělé čtení, které vám bude sympatické stylem psaní. Celý článek si můžete přečíst tady.

(zdroj: databazeknih.cz)

Super oddechovka byl i Ostrov lhářů od E. Lockhart. Při čtení si říkáte, co se asi stane či stalo, tvoříte si hypotézy a přemýšlíte o všem, co kdy vypustí z úst. Co kdyby náhodou někde autorka nechala vodítko? Nakonec vás to ale stejně vezme za srdce. Zjistíte, že se všemi teoriemi jste byli vedle jak ta vedle a skutečný konec je opravdu silný. Mne osobně to vzalo. A hodně. Vzalo mě to tak moc, že vlastně nemám ani slov. Proto ani nevyšel žádný článek, časem ale snad sepíšu alespoň 10 důvodů, proč byste si lháře měli přečíst. Snad.


Po delší době jsem se pustila do nějaké té Odeonky - tentokrát to vyhrály Ohníčky všude kolem od C. Ng. Už od začátku víte, jak to vlastně celé skončilo. Ale co všechno tomu předcházelo? Zajímavý koncept, který není o nic méně zajímavější než knihy napsané běžným způsobem - kdy postupně zjišťujete, co se děje či dělo. Autorka se zabývá některými lidskými vlastnostmi a pudy, jako je sklon k perfekcionismu či mateřská láska. Ohníčky patří k těm knihám, které vás rozervou a zase složí, přesto takovým lehčím způsobem. Celou recenzi si můžete přečíst na tomto odkaze.

 No a poslední knihou jsou Vražedné emoce od R. Silvise. Na tenhle kousek recenzi nenajdete, ale můžete se podívat na můj instagramový profil (do výběru), kde o knize poměrně dost mluvím. Tohle bylo lehce řečeno zklamání. Příběh je natahovaný, poměrně nudný a akční scény nejde nazvat akční. Celkem mne to mrzí, ale na druhou stranu musí existovat knihy, které nám ukazují, jak by to vypadat nemělo.
Výsledek obrázku pro vražedné emoce
(zdroj: databazeknih.cz)

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Ahoj, jediné, co jsem se pokoušela z výše uvedených číst je Odinovo dítě a mě to narozdíl od všech vůbec nechytlo, přišlo mi to takový hrozně složitý a nezajímavý... Ostatní náměty knížek mě taky bohužel nezaujaly, avšak jsem ráda, že tě některé tituly tento měsíc nadchly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad si vybereš příště 😊. Ódinovo dítě je trochu specifická kniha, nemusí zaujmout každého, takže to naprosto chápu 🙂

      Vymazat
  2. Z tvých přečtených knih jsem nic nečetla. Ale konečně jsem se posunula u Havraních kruhů k tomu, že jsem si knihy sehnala a teď už jen budou čekat na přečtení. :D Jinak za březen se mi taky povedlo šáhnout po dvou knihách, které mě moc nenadchly. Z čehož to byla Poslední Aristokratka a Chvíle před koncem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne vždy máme hold dobrou ruku při výběru. Jinak jsem moc ráda, že se chystáš na Havranní kruhy😍. Je to dokonalost, minimálně první díl.

      Vymazat
  3. Ódinovo dítě je fantastické neviem sa dočkať, kedy sa dopracujem k poslednej časti, Ohníčky, u nás to vyšli ako Stačí škrtnúť zápalkou, ma dostali úplne svojou témou, nevedela som presne do čoho idem, ale absolútne si ma to získalo. Dúfam, že sa mi podarí prečítať aj Probudím sa na Šibuji, pretože to vyzerá nielen zaujímavo, ale je to niečo úplne iné ako ja čítam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, další člověk, kterému se líbí Havranní kruhy 😊😁. Je to prostě boží série, i když jsem zatím četla jen první díl 😄. Ohníčky jsou moc fajn a jsem ráda, že se ti také líbily 😇. Probudím se na Šibuji je taky super titul. Je to fakticky něco jiného a řadím to mezi takovou tu pohodovou literaturu, u které se dozvíš možná i něco nového :)

      Vymazat
  4. Pěkné knihy jsi přečetla. :) Ódinovo dítě bylo skvělé,celá série se povedla. :) Moc se mi líbil i Ostrov lhářů a Poslední číslo bylo taktéž zajímavé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, jsem ráda, že se Havranní kruhy líbily 😊. Hned mám větší motivaci ke čtení 😃

      Vymazat