Fantasy pro mladé dospělé | Hříšní světci

března 25, 2020

Název: Hříšní světci
Originální název: Wicked Saints
Autor: Emily A. Duncan
Žánr: fantasy
Nakladatelství: King Cool
Počet stran: 384
Série: Bohové a netvoři, 1. díl

Anotace


Naďa žije v klášteře skrytém vysoko v horách a její život je vlastně k uzoufání nudný... nebýt toho, že v její zemi zrovna zuří válka a ona je zřejmě jediná, kdo může zvrátit její průběh a zachránit svou zem. Naďa je totiž nadaná zvláštní mocí – dokáže hovořit s bohy a oni plní její přání.
Jednoho dne však na klášter zaútočí nepřátelský oddíl a Nadin život se od základů změní. Je nucena opustit svůj domov a své přátele a spojit síly s těmi, o nichž by ještě před pár dny přísahala, že je při prvním setkání zabije.

Temná gotická fantasy přináší příběh dívky, netvora s temným tajemstvím a prince, jehož život se ocitne v ohrožení kvůli nekalým dvorním intrikám.

Jak jsem se ke knize dostala?


Hříšní světci mě dost lákali ještě dříve, než jsme se dočkali českého překladu. Když už ale vyšli hezky v češtině, chtěla jsem toho využít a zkusit naši verzi. No a když k tomu máme původní obálku... :) 

Propracované postavy


Co se týče hlavních postav, tak ty byly udělaný opravdu skvěle. Bylo vidět, že umí přemýšlet, že každý z nich má nějaký problém, který souvisel s jejich podstatou. Někdy musely potlačit své přesvědčení a názory pro vyšší dobro (nebo si aspoň myslely, že to dělají pro vyšší dobro). Autorka se snažila si s námi čtenáři trochu pohrát, což se jí více méně podařilo (ehm). Pokud tento žánr nemáte úplně načtený nebo u čtení prostě nepřemýšlíte a hltáte obsah, tak věřím, že se jí to podařilo velmi dobře.

Bohužel některé zvraty můžou být odhaleny daleko dřív, než by bylo vhodné. Je vidět, že autorka ještě není tolik vypsaná a pro čtenáře zanechala možná až příliš vodítek pro to, aby si udělali vlastní závěry, které se jim ve většině potvrdí. To byl bohužel i můj případ, kdy jsem některé věci odhadla dopředu (a to je co říct, protože tohle mi moc nejde). Na druhou stranu kniha je napsaná opravdu dobře, takže jsem to přešla.


Střet dvou kultur

Jak už z anotace víte, v tomhle světě se momentálně válčí. Už hned na začátku knihy se dozvídáte, že jde hlavně o náboženskou válku. V zemi Kaljazin, odkud pochází naše hlavní hrdinka Naďa, totiž obyvatelé uctívají bohy. Tranavie, druhé království, byla dříve také pod jejich nadvládou, kralující rodina je však potlačila a nastolila nový řád. Žádní bozi, ale magie krve. Bohové naneštěstí chtějí zpátky nadvládu nad touto zemí, a proto se vede válka, která trvá už sto let.

Existují zde krvemágové, kteří disponují magickými schopnostmi díky knihám se zaříkadly. Na druhé straně jsou lidé jako je Naďa, svatodějové. Její moc závisí na vůli bohů, navíc její moc je neobvyklá - dokáže promlouvat ke všem. Většina takto nadaných lidí může promlouvat pouze k jednomu z nich, ke svému patronovi.

Hodně se mi líbilo, jak tyhle dvě kultury byly propojené. Určitě tomu pomohlo, že se dvě postavy, každá z jiné země, musely spojit i před fakt, že se nesnášejí. Vidíte tedy, jak se seznamují, jak se jeden druhého ptá na věci, které je zajímají. Je skvělé, jak dokážou argumentovat, jak si každý stojí za svým názorem a postojem k tomu druhému - přesto je pro to vidět jisté pochopení. Tímto způsobem tedy čtenář má mnohem lepší možnost se seznámit s tím, jak všechna ta magie funguje. 

Co by mohlo být ve druhém dílu?


Vůbec by mi nevadilo, kdyby autorka vysvětlila některé věci, ke kterým se tady nedostala. Bylo jich tam poměrně dost a jedna z prvních takových věcí se objeví na šedesáté straně (kdo četl, ví, spoiler free článek). Možná i proto strhávám hodnocení, protože jsme si to vysvětlení zasloužili (aspoň doufám). Sice ten příběh bez toho funguje, ale moje zvídavé já potřebuje odpovědi (věřím, že nejsem sama). 

Slova na závěr


Za mě skvělá věc, která by vám neměla uniknout, pokud chcete trochu něco jiného v žánru. Čtení si prostě užijete a věřím, že vás Hříšní světci nezklamou. Jsou tu nějaké menší nedostatky, ale leccos se dá se zavřeným okem odpustit. Nedokážu ani říct, jak moc se těším na druhý díl - ať už z hlediska příběhu či světa a informací o něm. 

Moje hodnocení: 4/5


Za laskavé poskytnutí knihy moc děkuji Knihy Dobrovský. Pokud vás titul zaujal, můžete si jej pořídit na tomto odkaze


You Might Also Like

8 komentářů

  1. Jéé veľmi si ma potešila, pretože ma čaká na poličke a už sa na ňu veľmi teším.

    OdpovědětVymazat
  2. Zní to moc dobře. :) Určitě něco, co bych si ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si ji přečti, je to skvělé čtení. 😊
      Hezké počteníčko. :)

      Vymazat
  3. Skvělá recenze :) Knihu jsem si zrovna koupila a těším se až se do ní začtu :) Teď mám na čtení spoustu času :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. :) Doufám, že se ti bude líbit. Mě mile překvapila a moc jsem si ji užila. Hezké počteníčko. :)

      Vymazat
  4. Hezká recenze :-) Já si s touhle knihou nebyla jistá, nevím jestli by mi její téma sedlo :-) Ale teď toho rozhodnutí malinko lituju... tak třeba časem si ke mně cestu ještě najde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) Doufám, že si jednou kniha k tobě najde cestu. Nebo ty k ní. :)

      Vymazat