Audio jako nový fenomén | Šedí bastardi

dubna 11, 2020

Hezký den knihomolové,

Co vy a audioknihy? Sice tu už nějakou dobu jsou, ale oblíbené začaly být až relativně nedávno. Někdo je má rád, pro někoho je to rozhodné ne - proč si kupovat něco, co ani není "hmotné"? Od fyzických knih je tu trochu problém s půjčováním - řeší se tu autorská práva a ne úplně zákonné šíření. Přesto má tento formát něco do sebe - když vám sedne. Můžete se věnovat při poslechu jiným činnostem - například vaření či uklízení, ale i při cvičení nebo když se chcete jít projít. Skvěle vyplní čas v kolonách při cestě do práce nebo do školy.

Mohla bych pokračovat ještě dál, ale myslím, že si každý dosadí své oblíbené činnosti, u kterých je možné si pustit knihu do uší. Já s poslechem začala teprve nedávno. Úspěšně jsem se tomu vyhýbala, už ani nevím proč. Před několika dny jsem ale zkusila kousek ze Šedých bastardů a tak trochu jsem si poslouchání knihy oblíbila - za tři dny jsem měla "přečteno".


Název: Šedí bastardi
Originální název: The Grey Bastards
Autor: Johnathan French
Žánr: fantasy
Nakladatelství: Host
Počet stran: 461
Série: Souzené Země, 1. díl

Anotace


Krví nasáklé fantasy plné sarkasmu a temnoty.
Žít v sedle! Zemřít na mazlovi! Takové je krédo poloorků obývajících Souzené země. Tito bývalí otroci střeží svůj neutěšený kraj na hřbetech obřích divokých prasat, jimž přezdívají mazlové. Jsou tím jediným, co stojí mezi honosným a bohatým královstvím lidí, Hispartou, a divokými tlupami čistokrevných orků.

Šakal střeží svůj kraj coby člen Šedých bastardů, jednoho z osmi bratrstev, která přežila kruté obléhání Souzených. Mladý a ctižádostivý kříženec již dlouho nesouhlasí s rozhodnutími vůdce a zakladatele Bastardů, válečníka zvaného Jílmistr, a usiluje o jeho sesazení. Na své straně má věrného trojkrevného přítele Kaňoura a Nádhernou, jedinou jezdkyni v kopytu.

Když do pevnosti Šedých bastardů zavítá cizí čaroděj, plány na svržení šéfa jsou prozrazeny a Šakal se musí vydat na cestu. Během svého putování se utká s nebezpečnými protivníky: magickými kalňáky, hispartskými třasořitky, siláčími hordami i hrozivými kentaury, kteří za Zrádcova měsíce vyjíždějí vykonávat své krvavé rituály. Při hledání pravdy se Šakal musí rozhodnout, komu zůstane věrný, a najít si své místo ve světě, který odměňuje jen zlovolné.

Krátký názor


Chci svého mazla. Prosím. Svět, postavy - jedno velký wau. Zbožňuji, jakým způsobem autor vytvořil přátelství mezi všemi charaktery. Je to něco neskutečného. Příběh byl fajn, dost mě do 3/4 bavil. Konec mi přišel... abych nespoilerovala, trochu mě zklamal. Postupně mě kniha ke konci jako čtenáře/posluchače ztrácela. Bylo vidět, že to skončí na ty poměry docela fajnově a možná jsem prostě čekala něco víc bastardovského a víc "cool". Šedí bastardi jsou fakt cool, ale závěr tu atmosféru lehce postrádal.
Audio můžu sto pro doporučit. Moc jsem si užila vyprávění Pavla Soukupa, který má skvělý hlas a myslím, že bastardy posunul ještě o laťku výš. Smekám.

Určitě doporučuji spíše audio, protože si Šedé bastardy užijete ještě o něco víc. Přečetla jsem celkem pět kapitol a prostě to nebylo to pravé. 

Moje hodnocení: 4/5


Posloucháte audioknihy? Při jakých činnostech je zapínáte? Určitě mi dejte vědět do komentářů - i třeba s názorem, proč audio není to pravé pro vás. Hezký den. :)

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Čím to, že jsou teď ti Bastardi úplně všude? :D Lákají mě dlouho. Jinak audio poslouchám, poslední dobou víc a víc. Když je to dobře namluvené, kolikrát to poskytne zážitek úplně nových rozměrů - Soukup je vždycky sázka na jistotu. Ale u fantasy nikdy nevím, abych pochytala všechny ty termíny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednou za čas se vždy objeví kniha, kterou všichni čtou - a nemusí to být úplně novinka. :D Naposledy to byla Múza nočních můr, kterou všichni četli na začátku roku (taky jsem ji četla v této době). Těch spešl fantasy pojmů tam není mnoho - nebo mi to už ani nepřijde. Spíš tam jsou názvy míst, které jsou vtipné a člověk si je spíše zapamatuje. :D

      Vymazat