Slow born romantika může být fajn | Spolubydlící

dubna 06, 2020


Název: Spolubydlící
Originální název: The Flatshare
Autor: Beth O´Leary
Žánr: román pro ženy
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 414
Série: -

Anotace


Muž a žena sdílejí postel - přitom se nikdy nepotkali
Tiffy Moorová potřebuje levné bydlení, a to rychle. Leon Twomey žije v bytě s jednou postelí, má noční směny a potřebuje peníze. Jejich přátelé si myslí, že jsou šílení, ale jde přece o dokonalé řešení: Leon přes den přebývá v bytě, zatímco Tiffy je v práci, a ona tam zase tráví čas večer a v noci. Nepotkávají se, přesto spolu začnou navazovat vztah prostřednictvím vzkazů na lístečcích, které si v bytě nechávají. Brzy se ale ukáže, že jejich uspořádání nebude tak jednoduché, jak se zpočátku zdálo...

Jak jsem se ke knize dostala?


Už docela dlouho jsem se na tento román chystala - v podstatě od doby, kdy vyšel. Nálada byla doteď spíš na fantasy, ale to se zlomila a já si chtěla přečíst nějakou tu romanťárnu. Nakonec tedy mohlo dojít i na Spolubydlící, protože #knizniresty. 

Nečekala jsem, že to bude až takhle dobrý


Za začátku mi to přišlo takové neslané nemastné - prostě úvod, seznámení s postavami, prostředím a situací. Postupně se mi titul začal opravdu zamlouvat - ukázalo se, že Tiffy umí používat mozek, je vtipná, ale občas má své chvilky. V dost věcech jsme si podobné a možná i to pomohlo faktu, že jsem si ji oblíbila velmi rychle. 

Leon se ukázal jako introvert, který pracuje v nemocnici. Trochu uzavřený a rozvážný muž, který o všem možná až moc přemýšlí. A já byla víc než spoko - nestává se tak často, že postavy v románu pro ženy umí přemýšlet a chovat se jako člověk (a ne jako prasátko). Když najdu tohle, je to poloviční vítězství - je opravdu těžké najít takovou knihu, ve které mi postavy sednou.

Vážná témata? Sem s nimi!


Autorka se nebála otevřít i jeden celkem reálný a běžný problém (#spoilerfree). Ze začátku vám to možná nepřijde, ale s dalšími a dalšími kapitolami tato mini dějová linka postupně graduje a dostává se jí čím dál více pozornosti. Zpracování je dost pěkné a řešení této komplikované situace je správné. Takhle by to mělo vypadat.

Vedlejší postavy vás budou také bavit


Máme tu hned několik vedlejších postav, bez kterých by to prostě nebylo ono. Díky nim je příběh vtipnější, ucelenější a navíc tu díky nim nesledujeme jen proces, jak se dva lidé postupně dávají dohromady. Sledujeme i jejich osudy, i když u některých postav jen velmi okrajově - jejich linky jsou ale odlehčující a věřím, že vás budou zajímat stejně, jako ta hlavní.

Konec jako z pohádky


I když dostanete přesně ten konec, který očekáváte, cesta k němu je celkem spletitá. Navíc vztah mezi Tiffy a Leonem se vyvíjí pomalu a nenuceně, což působí realisticky a věřím, že si jejich příběh zamilujete. Jediná věc, která mi tak úplně nevyhovovala, byl závěr. Přišel mi uspěchaný - bylo by lepší, kdyby ho autorka více rozepsala a postavy trochu víc potrápila (žádná sexuální narážka). Celou knihu tu máme slow born příběh a rychle uzavřený konec působí přinejmenším zvláštně. Přesto Spolubydlící mohu určitě doporučit všem, kteří chtějí nějakou tu romantiku a nevadí jim větší počet stran.

Moje hodnocení: 4/5


Za laskavé poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji Palmknihám. Pokud vás titul zaujal, můžete si jej pořídit na tomto odkaze.



You Might Also Like

6 komentářů

  1. Moc pěkná recenze, to vypadá na dost dobré čtení :) Takovou pomalejší romantiku já klidně můžu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) Doufám, že se do knihy pustíš. Je to vážně skvělé čtení a věřím, že si ho užije každý, kdo se do Spolubydlící pustí. :)

      Vymazat
  2. Kniha mě zaujala už od chvíle, co vyšla. Ale jaksi jsem se k ní moc neměla, ale určitě, až bude chuť na toto téma, tak si ji přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem věděla, že si ji mám koupit :D Sakra :D Musím v příští objednávce :D

    OdpovědětVymazat