Novoroční výlev pocitů

ledna 24, 2021

Jako každý leden si kolem pusy mažu med v podobě jedné nevinné věty, že ,,tenhle rok bude jiný, lepší, dokopu se něco změnit." Samozřejmě se nikdy nic na dlouho nezměnilo, protože moje cíle byly jednoduše v tu chvíli nedosažitelné a nereálné. Kladla jsem na sebe příliš vysoké nároky, a to i v oblasti knih a čtení.

Letos přečtu alespoň 50 knih. Budu číst hlavně populární věci a novinky, které zajímají všechny. V týdnu musí vyjít alespoň tři příspěvky na Instagram a jeden článek na blog.

Tohle byly mé cíle v minulých letech. Asi je všem jasné, že to není dlouhodobě udržitelný stav, ovšem zvládala jsem to nějakým způsobem dodržovat zhruba tři roky, až jsem prostě minulé léto měla z ničeho nic dost. Zrušila jsem veškeré spolupráce, knihu jsem vzala do ruky minimálně a stáhla se na nějakou dobu ze sítí. Jediné, čeho na tom lituji - proč jsem to sakra neudělala dřív? Neuvědomovala jsem si fakt, že mě tohle mé vnitřní nastavení svazuje a vlastně ani nevyhovuje. Naštěstí ale změna přišla a s ní jsem začala přemýšlet o svém vztahu ke knihám, který nebyl do té doby zdravý. Svým způsobem mi suplovaly reálné drogy, jelikož jsem se k nim dost upínala a své problémy řešila plným košíkem na knižních e-shopech. Navíc jsem přestala být spokojená s obsahem, který jsem házela ven a chtělo to pauzu a uvědomit si, kam se ubírat. No, blog jsem oživila po šesti měsících, kdy jsem se rozhodovala, co s ním budu dělat dál. Co vlastně chci veřejně sdílet a o čem psát. Abych byla upřímná - stále si nejsem jistá, co tu vlastně chci přesně sdílet. Knižní tématiku bych chtěla každopádně zachovat.

Aby ale tento článek nebyl jen plané žvatlání o změnách, zanechám tu několik bodů, kterých bych se letos chtěla držet. Jsou to cíle, které jsou pro mě momentálně reálné a jsem schopná se jich dlouhodobě držet. 

  • číst to, co opravdu chci číst
  • tvořit obsah, který mě bude bavit
  • goodreads challenge: jedna kniha
  • zaměřit se na kvalitu, ne na kvantitu
  • přemýšlet nad tím, jaké knihy si koupím

Jsem na sebe zvědavá, jestli za ten rok, až tohle otevřu, tak si budu moct říct, že se mi to všechno povedlo splnit. Rozhodně to ale zkusím. 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Popravdě, též jsem se chtěla zaměřovat na populární knihy. Nakonec je to tak, že se zaměřuji převážně jen na to, co mě baví. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je nejlepší, protože člověk má číst hlavně pro sebe, když chce, a ne pro ostatní. :)

      Vymazat