Rok 2020 v knihách

ledna 22, 2021


Hezký den,

už nějaký ten pátek to tu zelo prázdnotou, ale s novým rokem jsem to chtěla změnit a jak začít lépe, než knižním shrnutím za minulý rok. Všechno najdete v článku níže, protože mi přišlo zbytečné to rozdělovat do x dalších článků, takto je to daleko přehlednější. Udělejte si ke čtení kafe nebo čaj a pohodlně se usaďte. 

Statistiky

  • celkem jsem přečetla 62 knih
  • dohromady 23 574 stran
  • nejkratší kniha byla Nora (Domeček pro panenky) od H. Ibsena se 106 stranami
  • nejdelší kniha byla Strach moudrého muže od P. Rothfusse s 1000 stranami
  • průměrné hodnocení bylo 3,5 hvězd

TOP 5 nejlepších knih

Dračí strážce - Robin Hobb
The Lies of Locke Lamora - Scott Lynch
Strach moudrého muže - Patrick Rothfuss
The Hero of Ages - Brandon Sanderson
O myších a lidech - John Steinbeck

TOP 5 překvapení roku

The Wicked Saints - Emily A. Duncan
Vrány - Petra Dvořáková
Klub divných dětí - Petra Soukupová
Medvěd a Slavík - Katherine Arden
Prokletý rok - Kim Ligett

5 knih, které nejsou výše, ale i tak je doporučuji

Noci běsů - Kateřina Šardická
Meta - Pavel Bareš
The Nowhere Girls - Amy Reed
Šedí bastardi - Jonathan French
Sítě - Petra Dvořáková

TOP 5 nejhorších knih

Poslední smrtelné pouto - Brian Staveley
Crescent City - Sarah J. Maas
Holubice a had - Shelby Mahurin
Jeho banán - Penelope Bloom
Inspekce - Josh Malerman


Těch kategorií bych mohla vymyslet ještě daleko víc, ale myslím, že to takhle bude stačit. V budoucnu se ale můžete těšit na články, kde budu doporučovat knihy s dobře vystavěnými světy, s fajn magickými systémy a podobně. Budu ráda, když mi do komentářů dáte vědět, jaký to byl váš knižní rok.


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Krásné shrnutí! :-) Já minulý rok zvládla 140 knih, což je zatím moje maximum! Letos jsem si proto dala "jen" stovku, s tím, že když to nedám, svět se nezboří. U sebe jsem ani shrnutí nedělala... Chci celou věc s blogem pojmout trochu jinak, ale hlavně lépe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. :) To je hodně slušné! :) Já to letos pojala trochu víc na pohodu a do goodreads challenge jsem si dala "jen" jednu knihu. Líbí se mi jejich přehled, ale zároveň se nechci ve čtení nějak omezovat. Tak snad se ti s blogem povede podle tvých představ. Měj se hezky! :)

      Vymazat
  2. Jej, Wicked Saints sú moja obľúbená kniha. :) A určite sa chystám napríklad na Metu alebo ma láka aj The Lies of Locke Lamora.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny knihy, které zmiňuješ, jsou skvělé! Jen bych si dopředu zjistila, jestli ti nebudou vadit témata v Metě - přeci jen to nemusí sednout každému. Snad se knihy budou líbit. :)

      Vymazat