Trocha esoteriky neuškodí | Den, kdy jsem se naučil žít

prosince 12, 2017

Název: Den, kdy jsem se naučil žít
Originální název: Le jour où j'ai appris à vivre
Autor: Laurent Gounelle
Žánr: Světová literatura, román
Nakladatelství: Rybka Publishers
Počet stran: 248
Série: -

Děj:


Příběhem nás především provází Jonathan, muž kolem pětatřicítky. Postupně se v knize dozvídáme více o jeho minulosti a hlavně o jeho pocitech v přítomnosti. 

Jeho život se může zdát stereotypní, nudný a nebojte, i on si to pak uvědomí. Ale to předbíhám. Jednu krásnou neděli, když jde po ulici v San Francisku k němu přijde cikánka a chce mu vyložit jeho osud z dlaně. Najednou se zhrozí a jen tak uteče. Jonathan ji pronásleduje a nakonec se dozvídá, že do konce roku zemře. 

S ním to opravdu otřese, i když na takově věci nikdy nevěřil. Jak to nakonec dopadne? To si musíte přečíst sami :).

V knize jsou zakomponovány ale ještě další postavy a jejich osudy:
Gary - pekař, který nikdy nepocítil rodičovskou lásku
Angela - žena, která byla zklamána, ale nic nemusí být tak, jak se zdá
Michael - záporák, který se snad nikdy nepoučí

A další.


Hodnocení:


Tak co k tomu dodat.. Nebyl to můj šálek kávy, ale špatné to také nebylo. Kniha měla hezkou pointu a ukázala svět takový, jaký doopravdy je nebo spíše lidskou společnost. Autor ji ukázal v jejím "nejzářnějším" světle. 

Dojal mě příběh Garyho. Opravdu to byl kouzelný konec jeho příběhu. Konce ostatních postav, bych řekla, byly v některých případech až moc nerealistické. bylo by krásné, kdyby záporáci byli vždy potrestáni a ti hodní měli šťastný konec.. V běžném životě je to však trochu jinak. Bohužel. Stále je to ale jen kniha a to její dětskou naivitu omlouvá :).

Knížka mě zaujala hlavně svým titulem a zvědavost mi nedala. Prostě jsem si ji musela přečíst. Trochu mě ale zklamala. Esoterika bohužel není můj styl a tato kniha mě v tom jen utvrdila. 

Ale abych nebyla jen negativní, obsahovala i celkem hezká životní moudra, o kterých se dá přemýšlet a můžou někoho inspirovat. 

Obálka je jednoduchá, ale jak se říká: V jednoduchosti je krása :).

Knížku bych doporučila všem, co mají rádi tento styl knížek a chtějí třeba najít inspiraci k nalezení svého životního stylu. 

Moje hodnocení:

Kniha: 2,5
Obálka: 3,5

----
Chtěla bych poděkovat všem, kteří začali sledovat mé stránky :). Dělá mi to opravdu radost!
Vytvořila jsem také Instagram profil, odkaz zde. Takže kdo ho ještě neviděl nebo nesleduje mě, mrkněte se tam! :) Vždy informuji dopředu, kdy bude další recenze a najdete tam knihu, kterou momentálně čtu a chystám o ní další recenzi.




You Might Also Like

0 komentářů