I stroj na zabíjení má emoce.. | Diabolik

ledna 02, 2018


Název: Diabolik
Originální název: The Diabolic
Autor: S. J. Kincaid
Žánr: Sci-fi, pro děti a mládež, pro dívky
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 376
Série: Diabolik, 1. díl

Děj: 

Tentokrát máme hlavní hrdinku jménem Nemesis. Není to člověk, ale diabolik. Nicméně jako člověk vypadá, ve skutečnosti je to ale stroj na zabíjení. Diabolici byli vytvořeni pro jednoho člověka, kterého chrání a položili by za něj život.

Nemesis chrání dceru galaktického senátora - Sidonii. Sidonie ji nebere jako svůj majetek, ale jako sobě rovnou přítelkyni. Jednoho dne ale přijde rozkaz - odstranit všechny diaboliky. Sidonie toho ale není schopna a celý vesmír je oklamán. Nemesis přežila hromadnou likvidaci těchto stvoření.

Senátor naneštěstí patří ke kacířům, kteří prosazují vzdělání. Imperátor si vyžádá příjezd Sidonie na galaktický dvůr. To ale její matka nechce připustit - byla by to sebevražda. Vyšle tedy Nemesis, aby Sidonie byla v bezpečí. Byl to ale správný tah? Pozná někdo, že všichni byli oklamáni?

Nemesis je donucena předstírat, že je člověkem. Je zapletena do politických intrik a dostává se do různých potíží. Nakonec přijde pomoc od někoho, koho by nečekal opravdu nikdo. Povede se uskutečnit plány, o kterých se nikomu ve vesmíru ani nesnilo? Musíte si knihu přečíst, abyste se dozvěděli odpovědi na otázky :).

Hodnocení

Začnu asi stylem psaní. V zásadě jsem s autorčiným stylem problém neměla. Ke konci jsem se celkem začala ztrácet v dějových zvratech, na můj vkus se událo až moc věcí najednou a já v tom lehce ztrácela přehled. Když nad tím ale přemýšlím zpětně, dokážu si dějovou linku celkem dobře vybavit. Až na pár drobností, ale to je snad u každé knihy.

Jak už jsem se zmínila, v knize bylo opravdu dost zvratů. V jednu chvíli byla postava takový ten dobrák od kosti a za pět vteřin bych toho dotyčného moc ráda zavraždila za to, co provedl - spíš tedy neoprávněně, protože za nějakou dobu se ukázalo, že to jenom hrál a je to furt hodná postava. No pro mě trošku chaos. Ale na druhou stranu.. V životě je to to samé, takže proč si tu vlastně stěžuju (protože jsem to já žejo, ale psst)?

No zpět ke knize. Přesněji řečeno k postavám. Popravdě nevím, co si mám myslet. Ze začátku bylo prostě jasné kdo je kdo a všechno bylo jednoznačné. Působily celkem realisticky. Jak jsem se ale prokusovala dějem dál, stávalo se to mnohem složitějším. To co postavy někdy řekly, se obrátilo svým způsobem proti nim a staly se z nich záporáci a pak se zase staly dobráky od kosti. Charakterizovat je tedy opravdu těžké. Vlastně i po dočtení si nejsem vždy jistá, jestli se daná osoba dá stoprocentně zařadit do jedné z těchto skupin. Možná ne jen tak se říká, že žádný člověk není jen dobrý nebo jen zlý.. Asi to bude i tady v tomto případě hrát větší roli. Každopádně víc se dozvíme v další knize..

Osudy postav byly povětšinou spravedlivé. Bohužel, tento svět je opravdu plný intrik a stává se tak pro některé velice nebezpečným. Aspoň co mi přišlo, tak na toto doplatila asi jen jedna postava. Byla to prostě příliš naivní a světem nezkažená osoba.. Přála bych si, aby měla v knize více prostoru, ale za daných okolností to nebylo možné. Je to škoda na jednu stranu - můžete posoudit po dočtení, určitě poznáte, o jaké postavě tu teď mluvím. 


Jedná se tedy o sci-fi se špetkou té romantiky - není to ale takové to romantické klišé. Objevuje se zde láska a její strasti. Láska zde určitě hraje také roli v různých počinech postav. Mně osobně to ani nevadilo a to většinou takové knihy rovnou vracím do knihovny. Takže se toho určitě nebojte - dala jsem to já, tak Vy určo taky.

Zápletka byla celkem komplikovaná a velmi dobře zpracovaná. Ke konci jsem se tedy ve všech těch zvratech situací pomalu ztrácela, ale nechci se opakovat - věnovala jsem tomu na můj vkus už dost prostoru. Rozuzlení přišlo opravdu v posledních stránkách a můžu říct, že do poslední chvilky jsem netušila, jak to celé dopadne. A to je taky co říct! 

Musím říct, že na další knihu se opravdu těším, protože mi nějak nedají spát některé postavy - jestli vše, co řekli, byla nakonec pravda a jen ze svých lží netěží. Na rozuzlení si však musíme ještě nějaký ten čas počkat, tak doufám, že to bude stát za to!

Obálka je opravdu kouzelná a vystihuje krásu diaboliků, ale i jejich vražednost a nebezpečí, které z nich vyzařuje. Opravdu se mi líbí! A navíc to krásné bílé a černé provedení.. Jsem milovníkem černé barvy a tohle mě prostě dostalo.


Takže abych to nějak uzavřela - kniha se mi opravdu líbila, až na pár drobností. Příběh byl rozvinut a téma pěkně rozvedené a zpracované. Celkově to řadím k těm knihám, které rozhodně neurazí. Není to úplně jednoduché čtení, ale je to možná jeden z těch plusů. Nebylo by to pak asi ani ono. 
Knížku bych doporučila všem milovníkům vesmírného sci-fi. Rozhodně je to ale čtení i pro holky - nenechte se zmást! Je to hlavně pro Vás :).

Moje hodnocení

Kniha - 4,5
Obálka - 5










You Might Also Like

4 komentářů

  1. Super recenze! :-) Ohledně Diabolika váhám, zda číst nebo ne, mám pocit, že to možná nebude to pravé pro mě, nadruhou stranu má opravdu dobrá hodnocení, tak si říkám, že bych mu saka měla dát šanci! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbila :). Diabolik je opravdu dobrá knížka s dobrým příběhem a myslím, že tě nezklame, pokud se knížku rozhodneš přečíst :). Snad se bude líbit! :)

      Vymazat
  2. To by byl úplný hřích, si tu knihu nepřečíst, když tu na ni čtu takhle pozitivní recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juuu, super! Určitě ji doporučuji i po takové době :). Nedávno jsem dočetla druhý díl a brzy vyjde i recenze, tak se můžeš těšit :).

      Vymazat