Je libo šálek YA literatury? | Šest vran

ledna 08, 2018

Název: Šest vran
Originální název: Six of Crows
Autor: Leigh Bardugo
Žánr: Fantasy, dobrodružné
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384
Série: Šest vran, 1. díl

Děj

Kaz Brekker - fenomenální podvodník a zloděj, který se objevil odnikud. Vždy má v záloze náhradní plán, jak uniknout.

Jednoho dne dostane šílenou nabídku - dostat se do nejstřeženější pevnosti světa, ukrást něco/někoho velmi cenného a jako pára nad hrncem rychle zmizet.

Jen blázen by tuto nabídku přijal. Kaz možná je blázen a kývne. Za pohádkovou odměnu cokoliv. Nedovede tento plán však provést sám - potřebuje další pomocníky.

Trestance prahnoucího po pomstě.
Zázračného střelce se slabostí pro hazardní hry.
Černou ovci z prominentní rodiny na útěku z domova.
Špiónku pohybující se neslyšně jako stín.
Dívku využívající svoji krásu jako smrtící zbraň.

Těchto šest nebezpečných psanců se o tento šílený plán pokusí. Podaří se jim to? Kdo z nich tuto misi přežije?
Mise záchrana světa začíná...

Hodnocení

Kniha byla velmi čtivá a jen nerada jsem ji odkládala. Styl psaní se mi opravdu líbil, děj hezky plynul a nikde jsem se neztrácela. Když jsem četla recenze na další knihy od této autorky (ze série Griša), skoro jsem nemohla pochopit tu negativitu co se stylu psaní a dějové linky týče. Je pravda, že knihy z výše jmenované série jsou starší a autorka od té doby mohla změnit svůj styl, ale.. Stejně. Asi bych si ty knihy musela přečíst, abych to mohla opravdu posuzovat. Každopádně Šest vran byla a stále je super knížka a nelituju toho, že jsem si ji mohla přečíst.

Teď k postavám. Myslím, že byly dobře zpracované a já osobně jsem se s nimi vžila. Nemůžu říct, která na mě udělala největší dojem.. Všichni jsou prostě skvělí! Každá postava má prostě něco do sebe. Velkým plusem bylo poznávání minulosti důležité šestky. Krásné oživení a pomohlo mi to pochopit některé souvislosti.

Vlastní (fantasy) svět - vytvořit kvalitní vlastní svět by mělo být povolání. Trvá hodně času, než se postaví jeho základy. Na řadu pak přicházejí jména, nové věci, rostliny, zvířata (...), jazyk, třeba i minulost světa a i lidi. Co tím chci naznačit? Že této autorce se to povedlo. Je skvěle propracovaný a mě se to líbí. 

Bohužel jsem v knize našla jeden háček (nebo hák?). A tím jsou hrubky. A že jich opravdu bylo. Jednalo se hlavně o špatné koncovky a špatným tvarem slova v kontextu. Na jedné stránce jsem mohla najít klidně i tři chybičky a pak třeba další jedna až dvě kapitoly byly v pořádku. 
Autorka za tyto chyby nemůže, bylo to prostě jen špatně převedeno do češtiny, ale vadilo mi to tam.

Jedná se tedy o fantasy čtení se špetkou romantické linie. Ta mi nevadila, právě naopak. Hezky se to doplňovalo a já jsem byla jen napjatá, jestli nakonec budou ti dva spolu nebo ne. Autorku ale nemám ráda za ten konec. Lépe zakončené to být nemohlo..? Takhle musím čekat na další díl a to ještě není ani jisté, zda vyjde v češtině..

Druhý díl je vydaný v angličtině a já se budu tedy modlit, aby nakladatelství Fragment (nebo kdokoli jiný) se rozhodlo tuto knihu vydat i zde. A i kdyby.. Aspoň si rozšířím obzory v aj (ehm, moje angličtina.. asi radši nebudu o ní mluvit).

Obálka je kouzelná a prostě.. Mrkněte se ještě jednou nahoru na tu fotku! Není úžasná? Souvisí s příběhem a černá.. Není to téma samo o sobě tak trochu?
Samotný desing je úchvatný - černé okraje stránek, mapa, stránky s částmi..

„Šest lidí a tisíc způsobů, jak se všechno může zkazit.“

Tak abych to nějak shrnula - z knihy jsem opravdu nadšená a zamilovala jsem se do ní - opět. Vím, že to říkám pomalu u každé knížky, ale.. Ježíšek (s mojí pomocí) a já prostě umíme vybrat skvělé knížky. Vadily mi tam ty hrubky, ale jak jsem již psala, autorka za ně nemůže. I tak se to malinko promítne do celkového hodnocení..


Moje hodnocení

Kniha: 4,75/5
Obálka: 5/5









You Might Also Like

3 komentářů

  1. Výborná recenze :) Na knihu se chystám a moc těším .) Všichni si ji hodně chválí, tak doufám, že nezklame :) A mimochodem máš moc pěkný blog :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jsem ráda, že se ti má recenze a blog líbí :). Opravdu to potěší! :) Myslím, že opravdu nezklame a už jsem i zjistila, že bude druhý díl, který vydá Fragment někdy v dubnu. Děkuji, tobě taky přeji hezké čtení :)

      Vymazat
  2. Už dlouho si na tuhle knížku brousím zuby. Vím, že bych neměl soudit knihu podle obalu, ale tady mě vážně okouzlil. Snad se k ní dostanu co nejdřív! :-)

    OdpovědětVymazat