Když i poezie jde s dobou | Mléko a med

února 26, 2018

Název: Mléko a med
Originální název: Milk and Honey
Autor: Rupi Kaur
Žánr: Povídky, poezie
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 208
Série: -

Myslím, že knihu nemusím nějak sáhodlouze představovat. Jistě jste o ní již slyšeli, četli recenze nebo dokonce jste do ní nakoukli. Přesto - opakování je matka moudrosti - vám tedy připomenu, o co tedy jde.

Jedná se o sbírku básní a krátké prózy od autorky, která ví, o čem píše. Jsou to její zkušenosti a přenáší je čtenářům na papír, aby se o ně mohla s námi podělit.

Autorka se věnuje tématům jako je láska, rodina a vztahy, ale zabrousí i k takovým věcem, o kterých se moc nemluví (např. zneužívání žen).

Sbírka je rozdělena na čtyři části:

  • zraňovaná
  • milující
  • opouštěná
  • odpouštějící
Jako malý bonus jsou ilustrace od samotné Rupi Kaur, které jsou dle mého názoru velmi povedené. U některých básní bych si dovolila podotknout, že jsou lepší než samotný text.

Hodnocení

Co k tomu dodat? Jde o dílo, které zasáhne snad každou ženu - ať už ilustracemi nebo textem. Tím však nechci říct, že to není nic pro muže. Určitě je to zajímavým čtenářským zpestřením. Styl psaní moc poezii ani nepřipomíná, ale hezky se to čte a všemu jde dobře porozumět. 

Snad každá báseň nebo text v člověku zanechá určitý dojem a nutí jej se nad ní(m) zamyslet. Já knihu četla asi týden z tohoto důvodu - opravdu jsem nad ní přemýšlela a převracela si všechna ta slova. Pokud sbírku čtete bez zamyšlení, během hodinky a půl ji můžete odložit a odškrtnout si ji na seznamu přečtených knih.

Úsměvnou vsuvkou můžou být malá písmenka a nedodržování čárek ve větách nebo verších. Jde si na to zvyknout a pak už to mi to ani nepřišlo. Brala jsem to jako odlišnost od podobných knih a je to zase něco trochu jiného.

Trochu jsem nakousla i téma ilustrace. Básním dodávají zvláštní atmosféru, která knihu jen vylepšuje. Četla jsem na publikaci i takové recenze, kdy člověka zaujaly právě jen ony. Popravdě? Není se čemu divit. Musím se přiznat, že i mne některé obrázky zaujaly více než samotné texty/verše (ach to opakování se, ale nemůžu si pomoct).

Jediným mínusem jsem shledala cenu, která je poměrně vysoká. Vzhledem k tomu, že na jedné stránce jsou třeba tři řádky a to je všechno - a týká se to zhruba poloviny knihy. Já ji koupila ve slevě, jinak by se mi do rukou ani nedostala. 

Obálka je jednoduchá, ale v ní je přeci krása ne? Možná mi na ní chybí motiv toho mléka (aby to bylo kompletní), ale to je jen drobnost. Mně se opravdu líbí!

Knihu bych doporučila především ženám, ale rozhodně tím nechci odradit druhé pohlaví! Asi vás kniha tolik nezasáhne, ale je to pěkné čtení na zamyšlení. V titulu se vyskytují i erotické básně, takže bych ji nedoporučovala úplně nejmladším. 

Moje hodnocení

Kniha: 4/5
Obálka: 4,5/5

You Might Also Like

0 komentářů