Z nádherného výletu menší noční můra | Žena z kajuty č. 10

února 20, 2018

Výsledek obrázku pro žena z kajuty č. 10 kniha
Název: Žena z kajuty č. 10
Originální název: The Woman in Cabin 10
Autor: Ruth Ware
Žánr: Thriller, pro ženy
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 368
Série: -

Děj

Laura Blacklocková (Lo) je novinářkou a dostala možnost se zúčastnit luxusní plavby kolem norských fjordů místo své nadřízené. Společnost na lodi je opravdu vytříbená - všude samá slavná osobnost! Lo má za úkol napsat úžasnou reportáž a je to pro ni jedinečná příležitost.

Jednou v noci ale uslyší tlumený výkřik, tajemný výkřik a na vlastní oči spatří krev a to vše z vedlejší kajuty číslo 10. Nikdo jí však nevěří - vždyť nikdo nechybí ani z posádky ani z cestujících. Kdo byla ta mladá dívka z vedlejší kajuty? Přece si ji Lo nevymyslela.. Něco tu nehraje a ona tomu chce přijít na kloub..

Hodnocení

Kniha mě zaujala hlavně díky anotaci a řekla jsem si, že to bude určitě skvělé. Jaký mám názor po dočtení? Jen si to přečtěte až do konce :D..

Ač je styl psaní celkem poutavý a hezky mi čtení plynulo, nemohla jsem se začíst. Za jiných okolností bych četla na jeden dech, ale nebylo tomu tak. Kniha jako taková za to asi nemůže, pouze jsem četla moc detektivek a thrillerů v poslední době a už mě to asi moc nebavilo. Každopádně nechci titul kritizovat na nesprávných místech - nezaslouží si to.

O napínavé momenty nebylo v knize nouze. Bohužel se to celé rozjelo až za polovinou knihy, což je trochu pozdě a teoreticky ta první polovina je o ničem, což vás může lehce odradit. Já radím to vydržet a opravdu se prokousat těmi méně zajímavými stránkami - určitě nebudete litovat. Výsledkem je, že se od knihy neodtrhnete, dokud ji nedočtete.

Postavám bych nic nevytkla. Takhle by to mělo vypadat! Opravdu musím uznat, že dlouho jsem nenarazila na tak propracovanou síť jednotlivých charakterů. Už jen kvůli nim knihu doporučuji, abyste si ji přečetli až do konce. Ovšem je tu jen jedna nesrovnalost u jedné postavy a jejím osudu..

Jediným opravdickým mínusem je nesrovnalost ohledně jedné postavy. Nechci spoilerovat, ale bez toho to nemůžu vysvětlit. Ještě bych prozradila nechtěně, kdo za celou zápletkou stojí a to vám přeci nemůžu udělat. Pokud jste ale knihu četli a zajímá vás můj názor, na konci článku bude jeden odstavec věnovaný právě SPOILERU. Takže to bude na vaši zodpovědnost, zda se neudržíte :D.

Knihu bych doporučila nadšencům do detektivek, možná to nevypadá, ale je to fajn čtení na jeden večer. Takže se nebojte a opravdu si ji dejte na knižní seznam.

Obálka je pěkná a ty kapičky jsou skvělý! Když jsem knihu četla, pořád jsem po nich podvědomě přejížděla prsty.

Pozn. Snažila jsem se knihu lehce vyzdvihnout i přes fakt, že jsem se nemohla začíst. Zážitek ze čtení je ale součástí mého hodnocení, a proto knihu hodnotím právě takhle:

Moje hodnocení

Kniha: 3,5/5
Obálka: 4/5

(zdroj obrázku: databazeknih.cz)


SPOILER!!
Vrtá mi hlavou smrt majitele lodi.. Proč se nakonec zabil, když prahl pouze po penězích? Ano, zabil dvě ženy a je to stále člověk. Přesto by mě zajímalo, zda ho dohnaly výčitky nebo proč to nakonec udělal. Možná si říkáte, proč se zaobírám osudem takové postavy, ale celkem mě to zajímá.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Spoiler přeskakuji!!! Chci si to totiž přečíst! :-D Mám ráda thrillery, polovina knihy nudná mě krapet štve, ale nějak si na to už začínám zvykat a knihy kvůli tou vyloženě nezatracuji. :-D
    Skvělá recenze, jako vždy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jen dobře! :D Schválně si ho pak po přečtení knihy projdi a schválně, zda ti to také přišlo divné :D. Přesně tak, někdy si na dobrý příběh musí člověk počkat polovinu knihy, ale pak to za to i stojí :).
      Přeji krásné počteníčko a moc děkuji :).

      Vymazat