Svět, ve kterém je kniha vším | Čtenářka

února 12, 2018

Název: Čtenářka
Originální název: The Reader
Autor: Traci Chee
Žánr: Fantasy, pro děti a mládež, dobrodružné
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 448
Série: Moře inkoustu a zlata, 1. díl

Děj

Sefia žije ve světě, který čtení, psaní a vlastnictví knihy je výsadou. Doteď žila v domku na kopci se svým otcem, ale když byl zavražděn nějakou ženou, je donucena utéct se svojí tetou a skrývat se.

Jediné, co jí po rodičích zbylo je právě kniha. Po několika měsících ale ztrácí i svou poslední rodinu a je nucena se o sebe postarat sama a aby toho nebylo málo, chce se pomstít - za svou tetu a otce.

Na své cestě zachrání němého chlapce, se kterým se spřátelí a společně se vydávají na dlouhou pouť. Doprovází je řada nebezpečí a dobrodružství. 

Jsou dost blízko kruté pravdě, ale dokáže jí Selfia uvěřit? 

Hodnocení

Traci Chee vytvořila opravdu poutavé dílo, které zaujme snad každého čtenáře YA literatury. A nejen čtenáře tohoto žánru. Je to napsáno poutavě a velmi dobře se to čte a od knihy se skoro nejde odtrhnout. Dějová linka byla plynulá a v knize se nenaskytla situace, kdy bych si říkala, že tomuhle nerozumím.

Líbilo se mi hlavně téma. Já vím, že to najdete snad v každé recenzi na tuto knížku, ale opravdu je to originální nápad a musela jsem se o to s vámi podělit. Knihy jsou opravdu takovou malou výsadou - vezměte si, kolik taková jedna knížka dneska stojí. Ale o tomto tématu někdy jindy. Země, ve které je čtení výsadou jen hrstky lidí.. No dokázali byste si to představit?

Na Sefii se mi líbilo hlavně to, že se nejednalo o žádnou slabou postavu a opravdu bojovala za to, aby se pomstila za svou rodinu a za němého chlapce, který ji doprovází na cestě. I o tomto mladíkovi se postupně dozvídáme, jaký měl život před setkáním se Sefií. Abych ale zhodnotila postavy celkově, působily lidsky. Najdete v nich vlastnosti, které jsou dobré i špatné.

„Jak moc může člověk chybět.“

V knize se střídají pohledy různých postav. Je to zpestření celého příběhu, na můj vkus pár postav do příběhu skoro nijak nezasahuje a jsou tam trochu zbytečně. Na druhou stranu budou mít třeba nějakou výraznější roli v druhé knize, která vyjde i v češtině.

Jako bonus k tomu všemu se na vybraných stránkách odvíjí další samostatný příběh, který jistě neunikne pozorným čtenářům. Nechci však moc prozrazovat, abyste měli taky nějaké to překvapení :). Je to opravdu originální a mě se to fakticky líbí!

A obálka? Je úžasná! Hned jsem se do ní zamilovala. Detaily jsou opravdu krásné a já jsem z ní vedle. Ten zlatý a lesklý podklad to jen vylepšuje.

„Vrátíme se někdy domů, teto Nin?“ zeptala se tenkrát. Stará žena si jí stiskla ramena. „Už se nevrátíme, holka. My už ne.“ Sefia polkla vzlyk. „Domov je tam, kde si ho uděláš,“ pokrčila Nin rameny. „Může to být loď. Může to být to, co si den za dnem nosíš na zádech. Může to být rodina. Nebo třeba jeden člověk, kterého miluješ víc než všechny ostatní. To je domov.“ 

Knihu bych doporučila opravdu všem, zaujme snad všechny a navíc.. Je to přeci kniha o knihách, tak si ji nemůžete nechat ujít :).

Moje hodnocení

Kniha: 4,5/5
Obálka: 5/5


Na blogu Podporujeme české autory mi vyšla recenze, tak se mrkněte :). Odkaz ZDE.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Super recenze! :-) Čtenářka mě láká, protože jako knihomol prostě miluju knihy, které se knih týkají. :-D :-) Mám v plánu si ji někdy v budoucnu pořídit, snad se mi bude líbit tak jako tobě. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti recenze líbí! Určo ti knihu doporučuji a budu doufat, že se ti zalíbí :).

      Vymazat