Chtěla pouze lásku. Bylo to tak nesplnitelné? | Bez srdce

května 20, 2018


Název: Bez srdce
Originální název: Heartless
Autor: Marissa Meyer
Žánr: fantasy, pro děti a mládež
Nakladatelství: Egmont
Počet stránek: 416
Série: -

Děj

Kdysi dávno, než se stala postrachem říše divů, byla neblaze proslulá Srdcová královna jen dívkou, která toužila po lásce.
Catherine je dcerou markýze a spolu celá jeho rodina je pozvaná na královský ples. Tam se dozvídá, že ji král chce požádat o ruku před všemi poddanými. Má však jiné sny – se svou přítelkyní by si chtěly otevřít pekařství a péct ty nejvybranější lahůdky v celém království. Také však potkává neznámého a pohledného Šprýma. Oba je k sobě něco táhne a Šprým se začne Catherine tajně dvořit. Jaký osud si nakonec vybere?

Hodnocení

Alenku v říši divů mám opravdu ráda – je to krásný příběh, který mě dokáže dojmout a já si jej naprosto užívám. Konečně jsem se také dostala k tomuto knižnímu retellingu (a prequelu, když se to tak vezme), protože mě velmi zajímal příběh Srdcové královny. 

Styl psaní je čtivý a čtenář má pocit, jako by prožíval veškeré příhody s hlavními postavami. Příběh je podán navíc velmi emotivně a při čtení může ukápnout i pár slziček (a to je u mne co říct!). Od M. Meyer jsem zatím neměla možnost si nic přečíst, ale po Bez srdce se po nějaké její knize ráda poohlédnu. Jak jsem psala i v recenzi na Caraval (článek si můžete přečíst na tomto odkazu), i tady se vyskytují barvité popisy, které děj hezky oživují. Příběh je také doplněn vkusným humorem, který jistě oceníte a hlavně láskou
„Ale kde jsou ryby?“ Olízala si cukr ze rtů a zavrtěla hlavou. „Žádné ryby.“ „Žádné ryby? Tak jaký to potom má smysl?“
Hlavní hrdinkou je Catherine, kdy byla ještě mladou a milou dívkou dívkou toužící po lásce. Ta v knize hraje svou důležitou roli. Má svůj velký sen – a to je si otevřít vlastní pekárnu. Je však dcerou váženého muže a tento osud je jí odepřen. K tomu všemu se jí dvoří samotný Srdcový král. Není však sám. Když potká Šprýma, její pocity se ještě více zamotají do velkého klubka. Začne být nejistá a neví, co vlastně chce. Má se vzbouřit rodičům a otevřít si pekárnou? Má se stát věrnou manželkou krále? Má utéct se Šprýmem? Možná právě proto se občas zachová trochu nelogicky a její chování se stává sem tam pošetilé. 

Nedostatkem shledávám závěrečných asi 50 stran, kdy mi přišlo, že autorka Catherine trochu odbyla a rychle příběh zakončila. Hlavní hrdinka se velmi rychle přeměnila z milé, křehké dívky na nemilosrdnou a krutou ženu. Čtenáři to může přijít uspěchané a opravdu to nemusí působit dobrým dojmem. Je zvláštní, že během pár stránek se její charakter takto zásadně změnil.

Naopak co mohu pochválit, jsou nové informace o vedlejších postavách, se kterými se můžete setkat v Alence v říši divů. Potkáte tu například kočku Šklíbu, Kloboučníka a spoustu dalších postav, které můžete lépe poznat a dozvědět se o nich něco nového. Sice Bez srdce není od autora původního příběhu a tedy nemůžeme zjistit pravdivost těchto faktů, ale jistě je to pěkným oživením, které oceníte.
„Nejsem si jistá, jestli chci na bláznivý čajový dýchánek.“ Šprým na ni mrkl. „Věřte mi, má paní. Chcete.“ Pak došel ke dveřím a otevřel je.
Jelikož jde o jednohubku, závěr je ukončený. Sice jde v podstatě o prequel, ale příběh se opravdu uzavírá s takovou tajemnou předzvěstí, co bude následovat potom. To potom si nakonec ale můžete přečíst nebo se podívat na filmy (už jen kvůli Johnu Deppovi to udělejte, prosím).

Obálka je jednoduchého stylu, který umí zaujmout čtenáře. Ladí s celým příběhem a jistě to je krásný kousek, který bude zdobit vaši knihovničku.

Knihu bych doporučila čtenářům fantasy a milovníkům příběhu Alenky. Prostě #mustread. Jde o odpočinkové čtení, které neurazí mladší ani starší čtenáře. Rozhodně do knihy jděte, protože je to jemný a milý příběh.

Moje hodnocení

Kniha: 4,75/5
Obálka: 5/5



You Might Also Like

4 komentářů

  1. Marissu Meyer mám opravdu ráda, ale spis se chystám na Renegáty :)

    walletofinfinity.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renegáty mám také v plánu, ale mít ten čas a peníze :D. Přeji hezké počteníčko :)

      Vymazat
  2. Jsem ráda za tvojí recenzi, protože jsem si knihu koupila za maturitu.. Ta obálka je tak nádherná a já na ní koukala už tak dlouho! Takže, konečně doma a já už se nemůžu dočkat až si Bez srdce přečtu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, to jsem ráda, že ti recenze pomohla :). Odměna prostě musí být.. Přeji krásné počteníčko, tahle kniha za to fakt stojí! 😊

      Vymazat