Přečteno za květen

června 01, 2018

Krásný den knihomolové,
skoro polovina roku je za námi a přináším vám velké knižní shrnutí za květen. Co všechno jsem přečetla? Jdeme na to!

Celkem jsem za tento měsíc přečetla čtrnáct knih. Na tohle číslo jsem vážně pyšná, protože nejsem žádná rychločtenářka. Žádné dlouhé okecávání a jde se na to!

První z nich byla Černá ruka, kterou jsem dostala jako recenzní výtisk a přečetla jsem ji hned první den měsíce. Sice jsem ji rozečetla už v dubnu, ale zařadila jsem ji do květnového shrnutí. Podrobnou recenzi si můžete přečíst na tomto odkazu.


Další knihou v pořadí je Caraval – krásný fantasy příběh plný barev. Na blogu článek vyšel teprve nedávno a přečíst si jej můžete na tomto odkazu. Caraval jsem také dostala jako recenzní výtisk a moc děkuji knihkupectví MegaKnihy.


Číslo tři až pět má celá série Hunger Games. Recenze vyjde již brzy a bude pojata trochu netradičně – aspoň co se na mých poměrů týče. Jistě vám tento název něco řekne – ať jste fanoušky filmového zpracování nebo toho knižního. Nechci nic moc prozrazovat, abych měla o čem psát přímo ve speciálním článku, tak se těšte!
Výsledek obrázku pro hunger games síla vzdoru kniha



















Šestou knihou je sbírka moderní poezie s názvem Láskou ji nespoutáš, která nedávno vyšla u nás i v češtině. Tam se více rozepíšu a můžete se těšit i na pár ukázek ve formě fotografií. Recenzi si můžete přečíst na tomto odkazu.


Další na seznamu je sbírka komiksových příběhů Temnými hvozdy. Kniha je tvořena pěti příběhy plus krátkým úvodním a závěrečným. Všechny jsou na hororové motivy a autorce se vyvedly. U některého z příběhů čtenáři sice nemusí být jasné, co má vlastně příběh za poselství, které byste si z něj měli vzít. Kresby jsou vydařené a po této stránce vás Temnými hvozdy jistě zaujme. 
Moje hodnocení: kniha 3/5, obálka 5/5











Osmou knihou je Prohnilé město. Titul jistě nemusím dlouze představovat. Jde o naprostý trhák moderní fantasy literatury a jistě jste o něm minimálně slyšeli. Na knihu chystám samostatnou recenzi a určitě se máte na co těšit.


Jedním z posledních přečtených titulů byla Smrtka, kterou jsem si koupila v angličtině. Hodně se o této knize mluvilo a stále mluví, dalo by se říct, že se jedná o velký boom instagramového světa (a nejen jeho). Opět chystám samostatnou recenzi, protože si ji určitě zaslouží. Na fotografii máte alespoň českou verzi obálky (jooo, ještě jsem nevymyslela, jak knížku vyfotím, pardon). Zdrojem je databazeknih.cz.

Výsledek obrázku pro Smrtka kniha


Devátou, desátou a jedenáctou knihou jsou Pan Pondělí, Úděsné Úterý a Sychravá Středa, které patří do velmi známé série Klíče od Království z pera Gartha Nixe. Jde o literaturu pro mladší čtenáře, ale svým nápadem je to velice originální a jistě zaujme i ty starší. Série má celkem sedm knih a také se budete moct těšit na samostatnou recenzi (až si tedy přečtu všechny díly). Na fotografii máte alespoň první tři díly, které jsem si vypůjčila z knihovny.



Předposlední knihou bylo Saeculum od rakouské autorky Ursuly Poznanské. Jde o dobrodružnou dětskou literaturu s jednoduchou zápletkou. Bastiana přemluví jeho láska k pětidennímu pobytu v lese ve středověkém stylu s partou přátel. Místo, kam se chystají, bylo před dávnými časy prokleto a brzy po jejich příjezdu mizí první účastník. Někdo jim nechává vzkazy na kůře stromu a za nedlouhou mizí další člen...

Kniha má opravdu jednoduchou zápletku, není to žádné náročné čtení. Některé pasáže byly natahovány a titul by mohl mít určitě tak o padesát až osmdesát stran méně. Jde o celkem napínavé čtení s prvky hororu, které se bude líbit spíše mladším čtenářům.
Moje hodnocení: kniha 2/5, obálka 4/5




Závěrečným titulem je všemi tolik opěvovaná Vegetariánka. Knihu jsem přečetla poslední květnový den a také jsem nestihla vytvořit vlastní fotografii (zdroj: databazeknih.cz). Rozhodně se můžete těšit na samostatnou recenzi, kde vám titul více představím a rozepíšu se o něm.

Výsledek obrázku pro vegetariánka

A co vy? Jaký byl váš knižní květen? Zaujala vás některá z těchto knih? Nebo ještě lépe – četli jste nějakou z nich? Jistě se o své dojmy podělte dole v komentářích.
Mějte krásný den!

You Might Also Like

0 komentářů