Letní oddechovka | Devadesátkrát jinak

července 11, 2018

Název: Devadesátkrát jinak
Originální název: 90 Days of Different
Autor: Eric Walters
Žánr: dívčí román
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 288
Série: -

Děj

Je poslední školní den a Sophie tráví poslední okamžiky na střední škole. Její přítel jí dal kopačky, protože je nudná a její nejlepší kamarádka Ella to bohužel jen stvrdí. Naštěstí Ella vymyslí úžasný plán, jak to změnit. Bude se to ale hlavní hrdince líbit? Dokáže ji devadesát dní změnit život? 

Hodnocení

Je léto a nedávno začaly prázdniny, rozhodla jsem se tedy sáhnout po nějakém letním čtení. Do oka mi padla kniha Devadesátkrát jinak, které se dostalo celkem velké pozornosti. Jak u mě tento román zabodoval?

Kniha už svým tématem nabízí odpočinkový příběh a styl psaní je tomu přizpůsoben. Není tu nic složitého na přemýšlení, čtenář si nemusí nic domýšlet. Příběh navíc doplňuje humor, takže se alespoň jednou zasmějete. Určitě se nejedná o žádnou romantickou publikaci, což je svým způsobem přínosem - romantika nemusí být přeci všude, ne?

Hlavní hrdinkou je Sophie, kterou Eric Walters vykreslil jako až moc dokonalou dívku. Je si vědoma své krásy a dokonalosti, což může čtenáři po čase trochu vadit. V příběhu je ale vidět vývoj této postavy. Devadesát dní na ní opravdu zanechá nějaké ty stopy. Mne osobně Sophie moc nesedla, dokázala jsem se ale lépe vžít do dalšího ústředního charakteru - její nejlepší kamarádky Elly. Jde o poměrně správně uhozenou holku, která čtenáři lépe ulpí v paměti

Prostředí je zasazeno do současnosti nějakého fiktivního městečka a jeho okolí. Hlavní hrdinka navštíví opravdu rozmanitá místa, kde musí splnit svůj úkol. (přeci vám je tu nevykecám, aby jste z toho také něco měli)

Co vám může vadit, je celková dokonalost hlavní hrdinky a neustálá propast mezi ní a Ellou. Neustále je kladen důraz na rozdíly mezi touto dvojkou - krása, úspěšnost u druhého pohlaví... Samozřejmě to nemůže proběhnout v klidu a brzy dojde k rozuzlení této situace - pomůže to ale? Toť otázka. 

Protože nejde o knihu ze série, děj je uzavřený, i když jistý potenciál pro pokračování tu je. Devadesátkrát jinak by ale měla zůstat knihou sólovou.

Obálka vypovídá, že se jedná o letní čtení. Motiv zmrzliny hraje jistou významnou roli. Jakou? To si budete muset přečíst.

Tuto knihu bych doporučila všem čtenářům, protože letního čtení není nikdy dostatek (i v zimě!). Devadesátkrát jinak je skvělou odpočinkovou četbou, která disponuje zajímavým tématem a patrným vývojem hlavní hrdinky.

Moje hodnocení

Kniha: 3/5
Obálka: 4,5/5

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Knihu jsem párkrát zahlédla, ale zatím o ní nijak vážně nepřemýšlím :-) Taky je to tím, že mám doma hromadu nepřečtených knih, a asi už bych s tím měla něco dělat :-/ Ale jako oddechovka na léto vypadá ideálně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také tu mám doma pár restů, které bych měla dohnat😅. Přeji hezké počteníčko, třeba kniha dopadne příští léto 😌

      Vymazat