Když za okny padá sníh... | Sněží, sněží

srpna 15, 2018

Výsledek obrázku pro sněží sněžíNázev: Sněží, sněží
Originální název: Let it Snow
Autor: John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Žánr: povídky, pro děti a mládež
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 264
Série: -

Děj

Blíží se nejhorší sněhová bouře za posledních padesát let, která zamává se třemi lidskými osudy, které se lehce dotýkají. A za všechno může uvízlý expres, čtrnáct roztleskávaček a miniprasátko. Vánoční čas je opravdu kouzelný...

Hodnocení

Za okny nám sice nesněží, ale to neznamená, že se nemůžeme přesunout do zimního času. Poslední dobou je to teplo tak nesnesitelné, že jsem sáhla po knize s vánočním motivem. Sněží, sněží jsem četla už kdysi dávno, ale to re-readingu vůbec nebránilo. Co na tuhle pecku od známého autora říkám?

Jak jste si ze základních informací přečetli, jde o povídkovou knihu od tří známých autorů. Já osobně četla pouze knihy Johna Greena, další dvě autorky jsou mé osobě neznámé co se stylu psaní týče. Musím ale říct, že jsem si čtení všech částí velmi užila. Jde o odpočinkové příběhy, které spolu úzce souvisí.  Ve všech se nachází hlavně romantická linka a humor. Navíc celá atmosféra knihy působí roztomile a (prostě musí) zahřát srdíčko každé čtenářky. 
„Bylo mi potěšením jako vždycky,“ prohlásil Alobalák. „Jasně, díky,“ řekl jsem. „Veselé Vánoce!“ „Kéž vás prasata osudu donesou na svých křídlech bezpečně domů.“
Tři povídky - tři hlavní hrdinové. Nebudu vám tu psát, jací vlastně jsou. Nejlepší je v tomto případě si knížku přečíst a udělat si o nich obrázek sami. Jedno je ale naprosto jisté - všechny spojuje vánice, láska k někomu blízkému a jeden vykutálený den, během něhož se vše odehrává.

Celou dějovou linku navíc spojuje stejné místo. A tím je Gracetown. Sice si o něm moc čtenář obrázek neudělá, ale u této zimní oddechovky to není ani potřeba. Záleží jen na tom, že z něj sálá vánoční atmosféra.

Osobně nejvíce mne zaujala hned první povídka s názvem Zasněžený expres od Maureen Johnson. Poté mi připadalo, že kvalita povídek šla postupně dolů. První povídka nabídne takový klasický, jemný a jasný romantický příběh. Druhý trochu toho dobrodružství i tu lásku a třetí nabídne melancholii a  nakonec šťastný konec (a mini prasátko).
To se mi líbí, že chodí s někým, kdo se jmenuje stejně jako skvělý vánoční moučník - i když sám je vlastně Žid.
Obálka se velmi povedla. Jasně dává světu najevo, že v sobě nese vánoční náladu a trochu toho sněhu. Nakladatelství Yoli má pochvalu (i když oni vždy vybírají moc pěkné obálky, co si budeme).

Sněží, sněží bych doporučila hlavně ženskému pohlaví, na věk nehleďme. Je to milé vánoční čtení, u kterého se člověk správně naladí nebo letní čtení, které dokáže zchladit a zahřát zároveň. Když od knihy nebudete čekat žádné velké zázraky, určitě titul oceníte.

Moje hodnocení

Kniha: 3,5/5
Obálka: 5/5




You Might Also Like

2 komentářů

  1. Pěkná recenze :)Na tuhle knížku už se chystám docela dlouho, schovávám si ji na zimu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) v tom případě se těším na tvou recenzi :). Hezké počteníčko :)

      Vymazat