10 důvodů, proč si přečíst Malý život

února 12, 2019


Hezký den knihomolové,
jelikož jsem měla náladu si přečíst o na něčem reálnějším a složitějším, sáhla jsem po Malém životu. Ten už se řadí mezi mé přečtené knihy, ale příběh mne tehdy natolik okouzlil a dostal, že jsem po něm sáhla znovu.

A abyste z toho také něco měli, rozhodla jsem se vám sepsat 10 důvodů, proč byste si tuhle knihu měli přečíst. Tento koncept článků u mě není neznámý - vyšel na knihy Projekt Kronos a Naslouchač. Proklikem si je můžete také přečíst. No nebudu to zdržovat, jdeme na to!

  1. Témata, která jsou aktuální v každé době - sexuální orientace, násilnictví, sebepoškozování, poruchy příjmu potravy a mnohé další. Spousta lidí si myslí, že většina těchto "fenoménů" vznikla s novou dobou, ale není to pravda. Změna je pouze v tom, že dnes se o tom více mluví. A nebojí se toho ani autorka Malého života.
  2. Reálný čas - žádné nadpřirozeno či"vymazlené" technologie budoucnosti. Jednoduše řečeno jde o příběh odehrávající se teď a tady.
  3. Vztahy mezi postavami - tak ty už vymazlené jsou a to v dobrém slova smyslu. Mám na mysli hlavně pevné pouto mezi čtyřmi hlavními hrdiny - ale jsou tu i další charaktery. Přátelství, které mezi nimi vzkvétá po desetiletí je naprosto kouzelné. Neustále se vyvíjí a autorka nezapomněla, že jde o velmi křehký vztah, který může skončit stejně rychle, jako začal.
  4. Procítěnost - pokud s vámi jen tak něco nehne, věřte mi. Tohle vás vcucne a nepustí. Na konci vás to vyplivne úplně vyždímané a vy nevíte, co vlastně po dočtení dělat. Emoce z přímo tečou. Připravte si kapesníky, protože budou potřeba.
  5. Stále to nestačí?
  6. Malý život je kniha, která vám chvilku vydrží - ano, přesně tak. Pokud máte stejný problém jako já (čtyř set stránková kniha je prostě málo), tohle je titul přímo pro vás.
  7. Čtivost - i když jde o pořádnou bichli s nechutně malým písmem (a která vám může přihodit čtecí krizi), čtete pořád dál. Potřebujete totiž vědět, co bude dál a jak to skončí. Nikdy nevíte, co se stane na další straně.
  8. Žádné pokračování! - mnoho lidí totiž na série zanevřelo a pokud jste mezi nimi, tohle je kniha přímo pro vás.
  9. K postavám se vážou i merch - na internetu najdete spoustu věciček, které jsou inspirovány právě Malým životem. Například trička, tašky nebo i samolepky, ale je toho daleko víc! Mrkněte se a uvidíte. (tip: je lepší vyhledávat v angličtině)
  10. Prosím. Přečtěte si to. Je to boží. Děkuji.
Četli jste knihu? Jak se vám případně líbila? Nalákala jsem vás aspoň trochu k přečtení? Dejte mi vědět do komentářů. :-)




You Might Also Like

6 komentářů

  1. Tuto knihu si chci přečíst. Navíc spadá do edice Světové knihovny a prostě ty knihy z této edice jsou skvělé. Takže doufám, že se k Malému životu brzy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti, protože je to naprosto úžasné. Světová knihovna nabízí spoustu skvělých knih, letos bych se do ní chtěla podívat o něco více. :-) Hezké počteníčko

      Vymazat
  2. Už dlhšiu dobu po nej pokukujem, ale mám pred tou knihou taký rešpekt a zároveň strach-hlavne či to moja psychika zvládne. Ale už cítim, že som na ňu "dospela", teda aspoň si to myslím. Ale rozhodne tento rok si ju prečítam. Ľudia ju chvália a vyzerá to, tak že tá kniha rozhodne má čo ponúknuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to strhující příběh lidského života. Asi není úplně dobrý říkat, kdo je na knihu zralý a kdo ne. Přečti si ji a uvidíš, že tě to dostane. :-) Nejde se na ten zážitek připravit, jde jen o to číst dál a nestačit se divit, jak úžasně je to napsané.

      Vymazat
  3. Po téhle knížce koukám už pěknou řádku měsíců a vypadá to, že si jí přeci jen pořídím. Mám Odeonky ráda a na tuhle všichni pějí samou chválu, tak tedy uvidíme, co na to budu říkat já. Jen malá oprava: jedná se o poruchy příjmu potravy, né potravin ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji zkus přečíst a budu se těšit na recenzi. :-) Děkuji za objev, opravím.

      Vymazat