Moc komplikovaný, moc... moc. | Oheň probuzení

února 14, 2019


Název: Oheň probuzení
Originální název: The Waking Fire
Autor: Anthony Ryan
Žánr: fantasy
Nakladatelství: Host
Počet stran: 656
Série: Paměti draka, 1. díl

Děj

Krev dragga je cennější než lidský život. Její síla ale chřadne, navíc jí začíná být opravdu málo. K tomu všemu se blíží válka. Možná existuje dosud neobjevený druh dragga, který by mohl zastavit spoustu katastrof, které se pomalu blíží... 
Claydon, zloděj a neregistrovaný Krvožehnaný, se nedobrovolně připojuje ke skupince odvážných, kteří se vydají toto zvíře hledat.
Lizanne, nájemná vražedkyně a agentka, se vydává na nebezpečnou misi obklopená nepřáteli.
Corrik, celým srdcem námořník, se nevědomě dostává do nebezpečného dobrodružství.
Všichni tři jsou nějakým způsobem propojeni. Vydejte se s nimi na zajímavou cestu, která změní jejich životy a možná i celý svět.

Hodnocení

Jedna věc na začátek. Knihy od A. Ryana zbožňuju. Takže bylo jasné, že si tohle prostě nemůžu nechat ujít. Byla jen otázka času, než jsem se prokousala knihou až do konce. Ten měsíc, co měla kniha status rozečtená, byl poměrně rozporuplný. Jakým způsobem? Čtěte dál.

Pokud vás unesla série Píseň krve svým stylem psaní, rozhodně nebudete zklamaní ani tady. Opět se nebudete moct odtrhnout od stránek, protože příběh je velmi čtivý. Bohužel tomu tak bude (až) od nějaké poloviny knihy. Autor píše dobře, popravdě více než dobře, ale do té poloviny tomu chybí něco jako jiskra. Nějaký opravdový důvod, aby čtenář četl dál. Možná je tím něčím akce, možná měl autor poodhalit některé věci dříve. Styl "nic, nic, nic a na konci bum - sedni si z toho na zadek" mně osobně nesedí u žádné knihy a tady obzvlášť jde trochu o nepříjemné překvapení. Alespoň nenarazíte na nijak zvlášť dlouhé popisy. Připravte se na pořádnou dávku politikaření, intrik, zklamání a krve. A draci? Trošku víc mi tam chyběli.

Děj se odehrává hned na několika místech. Džungle, města a nechybí ani linka odehrávající se na širém moři. Nová série = nový svět. V tomto případě je těžké jej nějakým jednoduchým způsobem přiblížit. Jedno je ale jisté - určitě se neztratíte, protože budete mít samozřejmě mapu.


Máme tu tři hlavní postavy. Jak už to už u tak rozsáhlých knih bývá, je jich možná o něco více. Někteří mohli dostat více prostoru, ale snad tomu tak bude v další knize, která vyjde v červnu letošního roku. Ze všech mi nejvíce přirostl k srdci Clay
Jde o takového "výlupka", který se snaží přežít. Nedělá ho lepším místem, možná naopak. U něj se mi hodně líbil vývoj. Ze zabijáka se stal člověk, který bojuje v podstatě za dobrou věc a snaží se zachránit svět před naprostou zkázou. Také přestal marnit svůj (dejme tomu) potenciál a stal se z něj týmový hráč. Už mu nejde pouze o vlastní přežití a odměnu, která na něj někde v dáli možná čeká. 
Lizanne je kouzelná mladá dáma. Ale věřte mi, nechcete, abyste se stali jejím cílem. Na první pohled nevinná a slabá, ovšem během vteřiny vás dokáže zabít. Také u ní sledujeme jistý vývoj - i z profesionální vražedkyně se může stát cítící bytost, která má slabiny.
Corrik je postava, do které jsem se vžila snad nejméně. Přišel mi tam lehce přebytečný a jeho čas přijde až v druhé knize. Ovšem pasáže z jeho pohledu mne celkem bavily. Podle všeho čestný muž, který si trochu chrání minulost. Na svůj věk je zkušeným námořníkem a umí si poradit s krizovými situacemi. Jsem opravdu zvědavá, jak se jeho příběh bude dále vyvíjet.

Některé věci se mohly jednoduše vypustit. Občas zdlouhavé popisy, které jakoby příběh jen natahovaly. Proč? Není nikde psáno, že epické fantasy musí být bichle o šesti stech stranách. Nebo ano? I když šlo o dobře napsané vycpávkové pasáže... Opravdu tam ale musely být? Celkově to působilo až moc komplikovaně a zdlouhavě. Prostě moc komplikovaný, moc... moc.

Obálka je nádherná a detailní. Rozhodně se povedla a co víc - je to originál. Někdo si s ní dal opravdu práci a vyplatilo se. 

Z knihy mám určitě smíšené pocity. V určitých věcech jsem čekala víc a v některých zase méně. Knihu proto doporučuji všem, kdo se odhodlá si Oheň probuzení přečíst.

Moje hodnocení

Kniha: 3,5/5
Obálka: 5/5



Pozn. opravdu jsem ještě letos nedala žádné knize 5*? Špatné, špatné tohle to... Už aby vyšla dvojka Projektu Kronos.




You Might Also Like

6 komentářů

  1. Myslím, že knihu číst nebudu. Popravdě její anotace mě vůbec nelákala a z tvé recenze mi přišlo, že by mě ani moc nebavila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to v celku natahovaná kniha, která je spíše pro ty "fajnšmekry". Nedá se ale říct, že by byla úplně špatná. Jen to chce čas a správnou náladu. A hodně, opravdu hodně lepíků

      Vymazat
  2. Skvělá recenze, přesně vystihuje moje dojmy. Na knihu jsem se moc těšila a při jejím čtení pak až do poloviny neuvěřitelně nudila. Hrozně komplikované a než mě to vtáhlo do děje, byl skoro konec :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad to pokračování bude lepší. Doufám, že se na něj také chystáš, protože ohledně této série máme dost podobné pocity a jsem zvědavá na tvůj názor. :-)

      Vymazat
  3. Niekedy je ťažké odhadnúť mieru detailu. O tom by vedel hovoriť aj J.R.R. Tolkien. :)

    OdpovědětVymazat