Přečteno v lednu

února 08, 2019

Hezký den knihomolové,
první článek tohoto typu v novém roce je tu. Jsem tady opět s knižním shrnutím, tentokrát za leden. Poměrně se mi dařilo, přečetla jsem šest knih. Menším zklamáním ale je, že už tolik nečtu. Většina z těch knih byly encyklopedie či populárně naučné tituly, které byly přečtené fakt rychle.

Jednoduše není nálada. Čas by asi byl, ale jednoduše na knihy nemám už tolik pomyšlení jako dříve. To ale není žádné strašení, že se čtením, blogem a instagramem končím. Ani náhodou. Jen toho všeho bude asi méně než minulý rok. 

Momentálně se snažím dopsat knižní resty v podobě recenzí, které se mi tu trošku kupí. Naštěstí mám jarní prázdniny, takže to odsýpá rychle. Tenhle týden se můžete těšit ještě zhruba na dva další články, pokud je stihnu sepsat.

Ale zpátky ke knižnímu shrnutí. Takže šest knížek, jdeme na to!


Vůbec první přečtenou knihou v tomto roce byla Mortal Engines, v překladu Smrtelné stroje. Okouzlil mne stejnojmenný film a poté, co jsem ho dokoukala, jsem se dozvěděla o knize (která mi samozřejmě nemohla uniknout). Byla jsem však opravdu zklamaná. Film jednoznačně předčil knihu na plné čáře. Teď si tak uvědomuji, že nemám ani žádnou fotku. Ani recenzi. Ups. Fotka třeba jednou bude, ale recenzi opravdu nechystám.

Dvojku má na kontě Velký Gatsby v novém ilustrovaném vydání od Ledy. Klasický příběh v moderním zpracování umí vytvořit skvělou atmosféru po celou dobu čtení. Článek vyšel celkem nedávno a můžete si jej přečíst tady.


Magickým číslem tři se honosí encyklopedie Jak fotit nejen na Instagram. Téhle knize vyšla recenze a můžete se na ni mrknout tady


Bramborovou čtvrtou přečtenou knihou se letos stává populárně naučná e-kniha 100 otázek, na které je lepší se zeptat týkající se nomádství, podnikání v zahraničí a dalších podobných témat. Více se dozvíte v článku, který najdete tady.

Pětkou je Geekův rok - 365 zajímavostí ze světa sci-fi a fantasy. Skvělý přehled důležitých okamžiků ve sci-fi světě, který by vám neměl ujít. Článek je nově online, najdete ho na tomto odkaze.


No a poslední, co tu pro vás tento měsíc mám, jsou Dvě místa na slunci. Pokračování Dlouhé cesty na malou rozzlobenou planetu je totiž venku už od podzimu 2018. Recenzi najdete tady.


Co vy a leden? Přečetli jste všechno, co jste si naplánovali? Dejte mi vědět do komentářů. :-)




You Might Also Like

6 komentářů

  1. To s tebou mám přečtenou jen jednu knihu, a to Velkého Gatsbyho. Jinak jsem přemýšlela nad Smrtelnými stroji, zda je mám zkusit či ne. Zatím jsem se nijak neodhodlala. :D
    Když to vezmu, tak můj leden byl převážně plný mang a jen 3 knih, z čehož jsem si splnila předsevzetí, že budu dočítat série. A jednu jsem si pro změnu rozečetla, skvělý. :D

    OdpovědětVymazat
  2. No pokud jsi viděla film, ani se do čtení strojů nepouštěj 😅. Kniha se moc nepovedla 🤦‍♀️. No tak to je super 😁. Taky se o to snažím, ale teďko jsem si řekla o první díl Havraních kruhů 😂😂.

    OdpovědětVymazat
  3. Čteš jako o závod :) Láká mě jak fotit instagram a Geekův rok :)A Smrtelné stroje mě taky lákají, nečetla jsem a zatím neviděla ani film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevím, ale je fajn, že si to myslíš. Děkuji. :-) Určo doporučuji obě knihy. Smrtelné stroje jsou nic moc, ale když začneš knihou a pak až film, třeba se ti to bude líbit více než mě. :-)

      Vymazat
  4. Velkeho Gatsbyho mam rada. Akorat mi je ho na konci vzdycky strasne lito. Ja jsem se v lednu zamilovala do pohadek Roalda Dahla, nevim, proc jsem k nim dosla az tak pozde, jsou vazne super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juj, to snad ani neznám, i když autor mi je povědomý.

      Vymazat