Kalendář plný zajímavostí | Geekův rok

února 01, 2019

Název: Geekův rok - 365 zajímavostí ze světa sci-fi a fantasy
Originální název: The Year of the Geek - 365 Adventures from the Sci-Fi Universe
Autor: James Clarke
Žánr: populárně naučná literatura
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 224
Série: -

Jelikož mám fantasy a sci-fi moc ráda, nemohla mi tahle kniha uniknout. Nepovažuji se za žádného experta nebo něco takového, ale jsem velkým fanouškem. Proto jsem požádala Knihy Dobrovský (které můžete najít třeba na instagramu; odkaz tady), jestli by mi titul nemohli zaslat a tadá, je doma. Tímto bych knihkupectví chtěla moc poděkovat za jejich ochotu.

Na začátek by bylo vhodné vysvětlit, co to ten geek je (protože třeba i já jsem to doposud nevěděla). Jde o označení osoby, která je pro něco opravdu zapálená. Může jím být jak odborník, tak i člověk s nadšením pro věc. To je co?

Kniha začíná krátkým úvodem, ve kterém autor sděluje čtenářům své pohnutky k sepsání této úžasné encyklopedie. Geekův rok je vytvořen jako jeden velký kalendář důležitých událostí, které se za dosavadní čas staly. Každý jednotlivý den se dozvíte, co významného se stalo - narodila se či zemřela nějaká důležitá osobnost? Vyšel nějaký seriál? Film? Nebo snad kniha? Na obálce se dozvíte, o jakých tématech autor píše. Je to například literatura, hra na hrdiny, superhrdinové, paralelní světy a mnoho dalších. 


Jednotlivé informace jsou rozděleny do krátkých odstavců, které ve vás po přečtení vzbudí touhu dozvědět se o dané věci více. Tohle je určitě plusem, protože jde o zábavný způsob, jak se něco nového dozvědět - hlavně pro mladé a zvídavé čtenáře. Naučí se pracovat s informacemi a nějakým způsobem je třídit.

Encyklopedie je vhodná naprosto pro všechny fanoušky i ty, co by si chtěli rozšířit obzory nejen ve sci-fi a fantasy literatuře. Díky obrázkům je ideálním dárkem i pro ty mladší čtenáře. Tohle je jednoduše must have věc - a to neříkám proto, že mám knihu na recenzi, ale proto, že si to opravdu myslím.

Za poskytnutí recenzního výtisku ještě jednou mockrát děkuji Knihy Dobrovský, knihu si můžete pořídit tady.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Zaujímavý koncept, pekné grafické spracovanie. Určite je to pre cieľovku super titul a príde mi to ako ideálny darček pre takéhoto nadšenca :-)

    OdpovědětVymazat