Téhle jízdě nejde říct ne | Probudím se na Šibuji

března 22, 2019

Název: Probudím se na Šibuji
Autor: Anna Cima
Žánr: román
Nakladatelství: Paseka
Počet stran: 320
Série: -

Děj

Jana je puberťačka a jak to tak bývá, občas si něco usmyslí. U ní to není jinak a na svá bedra si uloží těžký úkol. Chce studovat japanologii a do Japonska se někdy podívat. To se jí splní a vysloví velké přání - chtěla by tu zůstat navždy. Naneštěstí se Janě její sen splní a zůstane uvězněna v rušné čtvrti Šibuja zaseknutá ve své sedmnáctileté podobě. 
Její druhé já žije poklidným životem v Praze, kde studuje svůj vysněný obor. Se svým spolužákem překládá povídku autora, který ji naprosto dostal a z hledání informací o jeho osobnosti se stává něco osobnějšího.
O hledání cesty k odlišné kultuře, o nejednoznačnosti reálného světa a o ošemetnosti splněného snu.

Hodnocení

Kniha mne zaujala už když vycházela, což jsou nějaké dva roky zpátky. Nebyl ale čas - znáte to - a nějak jsem na titul zapomněla. Nedávno jsem se ale prohrabala svým "co bych chtěla přečíst" seznamem a našla tam právě Probudím se na Šibuji. Dostala jsem fakt potřebu si to přečíst a napsala si o ni Palmknihám. Moc ji tímto děkuji, že mi e-knihu poskytli k recenzi.

Styl psaní je fajn a autorka si hovorovou češtinou získá i mladší čtenáře, kteří teprve s takovými knihami začínají. Příběh je fajn, nic moc složitého na pochopení, a přesto hltáte každé další slovo. Kniha se čte v podstatě sama a stránky otáčíte ani nevíte jak. Určitě oceníte i humor, kterým je titul plný. Nejednou se fakt zasmějete (ehm, v dopravních prostředcích je čtení trochu nebezpečné). Pokud také máte rádi malé romantické linky, tak i tady si přijdete na své. Žádnou cukrovku nedostanete, přesto se budete culit nad některými momenty.

Prostředí máme hned dvě - Prahu a Šibuji v Japonsku. Naprosto odlišná místa, která ale mají něco společného. Na obou totiž najdeme Janu, která nám lokality (hlavně tu japonskou) přiblíží. Lehce nakoukneme i do kultury obou národů takže pokud vás zajímá tajemné Japonsko, třeba nebude na škodu po knize sáhnout.

Nevím proč, ale k hlavní hrdince jsem si moc cestu nenašla. Není to plochá postava, má dobrý smysl pro humor a pije pivo. I když jsem s jejími názory určitým způsobem sympatizovala, nejednou mne rozesmála, přesto mi u ní něco chybělo. Nenajdete u ní ani nic příliš otravného, co by vám na ní vadilo. Občas udělá chybu a dokáže se k ní postavit, což je určitě fajn věc. Ale... stejně. Jde asi jen o můj osobní pocit.

Na knize mi nic vyloženě nevadilo. Do knihy jsem šla bez jakýchkoli očekávání - prostě jsem chtěla vědět, co mi česká autorka nabídne. V krátkosti musím říct, že jsem spokojená a jestli A.Cima ještě něco napíše, ráda si to přečtu.

Obálka bez debaty zaujme. Působí frekventovaně a celkově vystihuje rušné ulice v Japonsku. Může se zdát přeplácaná, ale není celý ostrov taky takový?

Dlouho jsem přemýšlela, komu bych Probudím se na Šibuji doporučila a bude to hlavně kategorie mladých čtenářů, kteří se chtějí posunout do literatury pro dospělé. Určitě nejde o "ženské" čtení, takže se knihy může pustit opravdu kdokoli.


Moje hodnocení

Kniha: 3,5/5
Obálka: 4/5




Za poskytnutí knihy moc děkuji Palmknihám. Pokud vás Probudím se na Šibuji zaujalo, můžete si jej pořídit na tomto odkaze.
(zdroj obrázku: Palmknihy.cz)




You Might Also Like

4 komentářů

  1. Mne tato kniha hlavně zaujala tím, že se zčásti odehrává v Japonsku. A cokoli se odehrává v Japonsku, to já můžu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja na ňu už pokukujem nejaký ten piatok, ale keď sa začítam do anotácie, tak ma to vždy odradí. Predsa nie je to úplne to čo som zvykla čítať. Pri tejto knihe som teda dosť nerozhodná. Možno časom, uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jsi zvědavá, prostě do toho jdi a po několika stranách uvidíš. 😁 Taky jsem byla nerozhodná, jestli si ji přečíst teď nebo dýl. Hezké počteníčko 🙂

      Vymazat