Víte, kdo doopravdy jste? | King

března 01, 2019

Název: King
Originální název: King
Autor: T. M. Frazier
Žánr: román, erotika
Nakladatelství: Ocelot
Počet stran: 264
Série: King, 1. díl

Děj

Dva póly, které svede osud dohromady. King je dsňák. Přírodní živel, který se nejednou potýkal se zákonem. Právě byl propuštěn z vězení a vrací se zpátky domů, kde něj čeká jeho láska - tetovací pistole a parta dobrých kamarádů. Doe je ale naprostý opak. Navíc ztratila paměť, takže neví, jak se ve skutečnosti jmenuje a kým vlastně byla. Jednoho dne se jednoduše probudila v popelnici celá od krve. Tahle dvojka se potká na večírku. Jak jejich setkání dopadne? Jaké události to rozpoutá?

Hodnocení

V prosinci mi přišel e-mail s nabídkou od Megaknih, zda si nechci přečíst Kinga a udělat na něj článek. Protože knih není nikdy dost, souhlasila jsem, aniž bych si zjišťovala něco o ději. Moc děkuji internetovému knihkupectví za možnost si titul přečíst. 

Od první stránky jsem tušila, že to bude trochu oříšek. Vulgarismy a sprostá slova v každém odstavci a kdyby jen jedno... V první polovině bylo každé druhé slovo sprosté. Naštěstí se to později zmírnilo. Už to bylo jen každé třetí až čtvrté. Bylo poměrně těžké se ze začátku začíst, ale když začal příběh nabírat trochu více na obrátkách a zvykla jsem si na rozmanitý jazyk, King se četl skoro sám. Podobné téma najdete určitě i v jiných knihách, na druhou stranu se mi tu líbila propracovanost a rafinovanost. Autorka zakomponovala do příběhu taková ty hezká moudra a obalila to surovostí života a Kingovým temperamentem. Z jeho podání to neznělo nijak chytře nebo moudře, což je na jednu stranu příjemná změna. 

Prostředí tu nehraje vlastně žádnou roli. Příběh se jednoduše odehrává na neurčeném místě. Objevuje se tu nejčastěji dům, ve kterém hlavní hrdinové nějakým způsobem žijí. Důležité jsou tady hlavně vztahy, konflikty a různé události.

Doe se probudila v popelnici a neznala ani své jméno. Nikdo ji nepostrádal, nikdo ji nehledal. Začala se protloukat temnými uličkami, když se díky své nové kamarádce ocitne na večírku plném motorkářů. Dívka v tom uvidí šanci, jak si trochu polepšit a pak potká Kinga. A začnou se dít věci...
Z kostry pokryté kůží se opět stane člověk a k tomu si vytváří vztah k muži, který si ji začne nárokovat všemi možnými způsoby. 
King je mužem činu. Zuřivý, majetnický muž, který navíc mluví jako dlaždič.Pro Doe je (bohužel) také velmi přitažlivý a jeho osobnost ji přitahuje. To se samozřejmě Kingovi velmi líbí a snaží se ji udržet ve své blízkosti.

Od knihy jsem zase tak moc nečekala, takže jsem s příběhem celkem spokojená. Erotická oddechovka na závěr dne se jevila jako dobrá volba. Mezi menší nedostatky řadím pasáže, které byly trochu zvláštní a několik pravopisných chyb. Nešlo ale o nic moc častého, takže se to celkem ztratí.

Obálka je pěkná a na pohled potěší či zaujme ženy a dívky. S příběhem samozřejmě souvisí a navozuje tu správnou tajemnou atmosféru, která se na začátku rozprostírá okolo hlavního hrdiny.

Kinga nakonec hodnotím lehce nadprůměrně. Najdete v něm spoustu pěkných myšlenek a když se opravdu začtete, nejednou se zasmějete. Pokud se také přenesete přes použité vulgarismy, budete mít v rukou dobře zpracovaný příběh.

Moje hodnocení

Kniha: 3,5/5
Obálka: 5/5


Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji Megaknihám. Pokud vás kniha zaujala, můžete si ji pořídit tady

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Na Kinga jsem slyšela všechny možné názory od negativních po naprosto nadšené. Takže přemýšlím, že bych to nakonec zkusila. Přece jen jednou za čas se taková kniha hodí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Názory jsou velmi rozporuplné, ale právě proto jsem do čtení šla. Chtěla jsem si udělat vlastní názor. :-)

      Vymazat
  2. Já jsem byla z Kinga nadšená a těším se na pokračování. Souhlasím, že vulgarismů tam byla opravdu hodně, ale k prostředí ve kterém se příběh odehrává se to nakonec hodilo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se do pokračování také pustím, jestli vyjde. Na můj vkus jich bylo v první polovině možná až moc. Neříkám, že postavy z tohoto prostředí musí mluvit spisovně, ale prostě to bylo na mě moc. :-D

      Vymazat
  3. King je všude! :-D Ale mně se nejspíš vyhne, nějak mě úplně neláká...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Megaknihy Kinga nabídli nejspíš všem blogerům, kteří s nimi spolupracují. Na druhou stranu ale vybrali knihu, která svým způsobem potenciál má, i když je to zaobalené ve vulgarismech a pasáží z červené knihovny.

      Vymazat