DVOJITÁ recenze | Arabella z Marsu, Atlas duchů a příšer

května 02, 2019


Trochu netradiční článek, ve kterém rozeberu rovnou dvě knihy. Nestíhám, nestačím, navíc tak nějak nemám k žádné z nich co pořádného říct. Proto spojení recenzí, abyste si i tak mohli počíst. Ještě bych chtěla poděkovat Knihy Dobrovský za poskytnutí těchto knížek k recenzi. Moc si naší spolupráce cením. Mno nic, jdeme na to.

Název: Arabella z Marsu
Originální název: Arabella of Mars
Autor: David D. Levine
Žánr: sci-fi
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 400
Série: Dobrodružství Arabelly Ashby, 1. díl

Děj

Již jedno celé století je Mars planetou, kde žijí lidé. I Arabella se tu narodila a vyrůstala, ovšem kvůli svému nevybranému chování musí rodnou planetu opustit a vrátit se na Zemi, kde se z ní má stát pravá anglická dáma. Sled událostí ji donutí si vybrat mezi správným chováním a svým srdcem. Tady půjde o život.

Hodnocení

Tahle knížka má zajímavou anotaci, a díky právě ní jsem po Arabelle sáhla. Můžu říct, že jsem udělala dobře. :-)

Dostala jsem skvělý příběh, který byl sice dějově trošku jednodušší, ale za to byl precizně napsaný. Autor na čtenáře nijak nespěchá, ale příběh se ani nevleče. Možná vás odradí tloušťka, ale vůbec se toho nebojte. Knížku máte za chvilku přečtenou, protože prostě budete chtít vědět, jak to celé dopadne. 

Prostředí jsem si užila co to šlo. Bavily mě popisy Marsu i vesmíru. Země je v tomhle ohledu prostě "jen" Země. Sice prostředí nehrálo nijak velkou roli, ale bylo zajímavé číst o něčem trochu neobvyklém. Jen mi stále vrtá hlavou, jak mohli ve vesmíru lidé normálně dýchat. Už mi to hledání nedostatků asi leze na mozek.

Postavy byly fajnové. Celkem jsem si oblíbila hlavní hrdinku, která na svých sedmnáct let nebyla na přes držku (za co jsem velmi ráda). Arabella je inteligentní, dospívající dívka, která má v sobě ještě kousek toho dítěte. Má ráda roboty, ke kterým ji přivedl otec. Jediným nedostatkem (podle její matky) je nedostatečně vhodné chování ve společnosti. Určitě oceníte její dobré srdce a snahu za každou cenu zabránit špatným věcem.

Obálka se moc povedla a jsem z ní nadšená. Sálá z ní minulé, klidně i předminulé století. A to já můžu. Detaily jsou povedené a za mě palec nahoru. :-)

Na závěr musím říct, že je to moc milé a fajn čtení, u kterého se rychle vžijete do příběhu a zanedlouho se budete obávat stejných věcí, jak Arabella Ashby. Pět hvězdiček si ale nechám spíše pro pokračování, protože věřím, že bude ještě lepší. 

Moje hodnocení

Kniha: 4/5
Obálka: 5/5

Pokud vás kniha aspoň trochu zaujala, určitě mrkněte sem. Ještě jednou moc děkuji Knihy Dobrovský za poskytnutí této skvělé knihy.

Název: Atlas duchů a příšer
Originální název: Atlas of Monsters and Ghosts
Autor: Frederica Magrin
Žánr: pro děti a mládež
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 96
Série: -

Anotace

Budete potřebovat veškerou svou odvahu a nejspíš i špetku šílenství, abyste mohli bo­jovat s pomstychtivými duchy, nepokojný­mi přízraky a těmi nejhrozivějšími netvory. Na konci tohoto neuvěřitelného dobrodruž­ství však budete moci hrdě prohlásit, že jste se utkali s každou nestvůrou na světě a stali se tak profesionálními lovci příšer!“
Tak praví Van Helsing, nejobávanější lovec příšer, duchů a upírů!

Hodnocení

Tenhle atlas je boží. Nápad je skvělý a celkově si myslím, že celkové zpracování je celkem super. Pro děti to musí být dobré strašidelné čtení. Navíc se můžou pokochat úžasnými ilustracemi, které knihu hezky doplňují. 

Co mi ale trochu vadilo? Písmo, přesněji řečeno jeho velikost. Trochu jsem s ním měla problémy, protože je poněkud malé (na to jak je ta kniha obrovská). Myslím, že obrázky nejsou zas tak velké, aby se písmo nedalo trochu zvětšit (a možná bych použila jiný styl písma, když jsme u toho - ale to už je otázka spíše osobních preferencí).


Tyhle malé obrázky si získaly mou duši hned ze začátku. Jsou tak dokonalé! Miluju malý kresbičky a tohle je fakt pecka. 


Atlas je rozdělený do několik částí podle světadílů. Na začátku každé kapitolky se nachází mapa s menším shrnutím, co v ní můžete očekávat. Lehce si navíc můžete dohledat, kde se příšerky nachází. Za mě super tah. 


No a takhle hezky to vypadá. Skoro to vypadá, že z knížky mám větší radost než ty děti a ona je to možná i pravda. :-D 

Na závěr musím říct, že tenhle atlas je dobrý. Své mouchy možná má, ale obsahově je naprosto vyhovující. Texty jsou poměrně krátké, takže dítě lehce udrží pozornost v kombinaci s ilustracemi. Jednoduché informace, které ale obohatí i dospěláka, takže pokud vás titul láká, běžte do toho a alespoň si knížkou prolistujte. Stojí to za to. 

Moje hodnocení

Kniha: 3,5/5
Obálka: 4/5

Za poskytnutí Atlasu duchů a příšer moc děkuji Knihy Dobrovský. Pokud vás knížka zaujala, můžete na ni mrknout třeba tady.




You Might Also Like

2 komentářů

  1. Obě knihy vypadají moc dobře. Na Arabellu z Marsu jsem už párkrát narazila, ale nemohla jsem si na ni pořádně udělat názor. No, teď vím, že za tu zkoušku opravdu sotjí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Arabella z Marsu je super knížka. Moc ti ji doporučuji, určitě se ti také zalíbí. :)

      Vymazat