Přečteno v červnu | Mega nálož

července 03, 2019



















Krásný den všem knihomolům, 
jistě jste postřehli, že jsem za celý červen nenapsala žádný článek. Ani se čtením to nebylo nijak slavné, přesto je těch knih na recenze poměrně dost a jelikož jsem přirozeně líná, rozhodla jsem se sepsat shrnující článek. Za celý měsíc jsem stihla přečíst pouze pět knih, z toho některé jsem měla rozečtené z května.

"Okecávací" úvod tedy máme za sebou a jdu rovnou na knihy.

Upřímnou soustrast

Autor: Guillaume Bailly
Žánr: světová literatura, humor
Nakladatelství: Kontrast
Počet stran: 320
Série: -

Hodnocení

Na začátek je dobré napsat, že je kniha napsaná formou velmi krátkých povídek (některé se vejdou i na jednu stránku). Je známo, že francouzský humor je odlišný od toho našeho. Pokud to ještě vůbec jde, je ještě sušší a o něco méně pochopitelný. Některé povídky byly velmi vtipné, zasmála jsem se absurdnosti a hlouposti lidí. Byly tu ale i takové, které dle mého názoru naprosto poztrácely pointu. Od textu očekávám, že si z něj vezmu nějaké ponaučení a tady to bohužel někde chybělo. Oceňuji doplňkové informace v rámečcích a různé myšlenky, které opravdu vedou čtenáře k zamyšlení. 

Hodnotím tedy lehce nadprůměrně 3/5.

Zrada vítězů

Autor: Marie Rutkovski
Žánr: fantasy
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384
Série: Kletba vítězů, 2. díl

Hodnocení

První díl se mi fakt líbil. Aby taky ne, když jsem ho zařadila mezi desítku nejlepších knih minulého roku. Logicky jsem měla od pokračování velká očekávání. Do Zrady vítězů jsem se nepustila hned po vydání, ale sledovala jsem recenze a názory lidí s podobným vkusem. Těm se kniha moc nelíbila a já se začala bát, že i pro mě to bude zklamání. 

Naštěstí tomu tak ale nebylo. Ani nevíte, jak moc jsem si čtení téhle pecky užila. Spousta lidí kritizovalo nedostatek akce či nějakého zásadního posunu v ději, ale proč? Aby byla série celkově dobrá, musí čtenář pochopit svět, politický systém, jak to chodí mezi velkými zvířaty a mnoho dalších věcí. Něco z toho bylo naznačeno už v jedničce, ale to neznamená, že to musí stačit. 

Hodnotím 5/5. Stručně a jednoduše - je to pecka!

Nesvá

Autor: Emily Lockhart
Žánr: thriller
Nakladateství: Host
Počet stran: 280
Série: -

Hodnocení

Pokud jste četli od autorky Ostrov lhářů, tak moc nejásejte. Když si totiž porovnám obě knihy, dostanu podobný osud hlavních hrdinek. Po dějové stránce je tedy možné, že příběhy se trochu prolínají a mají podobný základ. Na stranu druhou je Nesvá silná v postavách, které jsou skvěle propracované. Psychologie je silnou stránkou tohoto titulu, u toho se ale bohužel končí. Příběh nenabízí nic nového, co by mohlo čtenáře obohatit či jej více uvést do problematiky, kterou se autorka ve svém díle rozebírá. 

Hodně se přeskakuje v čase, což je velmi složité pro jakoukoli orientaci v dějové lince. Příběh plyne retrospektivně. V první kapitole se dozvídáme zhruba to, jak to s hlavní hrdinkou dopadne, ale následně se příběh vrací do minulosti, kde se vysvětluje co kdy kde a jak. Poslední kapitola je věnována celkovému rozuzlení, i když neprozradí nic moc konkrétního. 

Nakonec tedy 2,5/5.

Rekonstrukce

Výsledek obrázku pro rekonstrukce knihaAutor: Viktorie Hanišová
Žánr: román
Nakladatelství: Host
Počet stran: 312
Série: -

Hodnocení

Na tuhle věc jsem přišla hlavně díky tomu, že vyšlo u Hostu. Poctivě jejich ediční plán sleduji a na jejich knihy se vždy těším, protože je to taková "menší záruka" kvality, když už u nich něco vyjde. Už jsem se taky jednou dvakrát spálila, ale šlo opravdu jen o výjimky. 

Bohužel mne ale Rekonstrukce zklamala. Čekala jsem příběh, který se bude vyvíjet trochu jiným způsobem, což byl asi největší problém. Moc tomu ale nepřidala ani hlavní hrdinka, která  všechny tou tragickou událostí zahlcovala i po několika letech. Působila postupem času čím dál otravněji, až jsem myslela, že knihu ani nedočtu. A ten konec? Na mě až moc melodramatický. Autorka se asi snažila dát čtenáři lepší příklad. Mno. Nevím.

Podtrženo a sečteno - tohle bylo fakt slabý. 2/5














Poslední pes na Zemi


Autor: Adrian J. Walker
Žánr: sci-fi
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 480
Série: -

Hodnocení

Co si budeme - ta obálka vás zaujme ať už chcete nebo ne. Je praštěná a skvělá zároveň. Právě díky ní jsem si knihy všimla. Po přečtení anotace pak bylo jasné, že tohle si prostě potřebuji přečíst. Stand alone sci-fi (aspoň podle Databáze knih), který taky potřebujete! Neříkám, že je to přelomové dílo, ale má v sobě jisté kouzlo, které by mohlo zaujmout mnoho čtenářů. 

Je vidět úžasný vývoj hlavní mužské postavy. Jak se z naprostého introverta, který nesnáší lidi (jeho jediným přítelem je jeho pes) stává člověk, který začíná bojovat za práva a svobodu ostatních. K tomuhle dostanete jako bonus náhled do mysli jeho věrného přítele. A tohle. Tohle. Je fakt skvělý. Pokud se ani jednou nezasmějete, bude asi něco špatně. Autor se v těchto kapitolách pořádně odvázal - jeho myšlenky jsou předloženy bez jakéhokoli obalu a nebojí se použít ani nějaké to sprosté slovo.

Asi je jasný, že to budu hodnotit dost pozitivně a tento fakt potvrzuji konečnými 4/5. Doporučuji!














Thunderhead

Autor: Neal Shusterman
Žánr: fantasy
Nakladatelství: Walker books
Počet stran: 528
Série: Scythe, 2. díl

Hodnocení

Podle obálky a autora jste si určitě všimli, že jde o velmi úspěšnou sérii Scythe (Smrtka). Pokud mne sledujete nějakou dobu, tak víte, že jsem zhruba před rokem četla první díl v originále. Ten se mi líbil natolik, že jsem si chtěla přečíst i dvojku, kterou vidíte na fotce. V českém překladu budete titul znát pod názvem Nimbus. Na začátek bych chtěla zmínit, že úroveň angličtiny není pro úplné začátečníky. Je fakt potřeba mít nějakou slovní zásobu, jinak si čtení neužijete a budete se jen trápit. 

No a teď k samotné knize. Dočetla jsem ji zhruba před dvěma týdny a už si ani nepamatuji, jak to dopadlo. Nebyla to ale špatná kniha. Četla se celkem dobře, příběh hezky plynul... Nic co by vám vysloveně vadilo, ale nebylo tu ani něco, co by vás přesvědčilo o tom, že jde o naprostou pecku. 

Myslím, že kdybych si ji přečetla znovu, více bych ji ocenila. Je více než pravděpodobné, že mi jen nesedl čas, ve kterém jsem ji četla. Konec školního roku je vždy náročný a není úplně dobrý nápad si na tuto dobu brát něco těžšího. Ale kdo ví... 2,5/5

Zmizení Sáry Lindertové

Autor: Kateřina Šardická
Žánr: YA 
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 412
Série: -

Hodnocení

Zmizení Sáry Lindertové je věc, kterou jsem si původně neplánovala přečíst. Haha. Ani tenhle plán mi moc nevyšel, jinak bych nepsala tento odstavec. Popravdě jsem moc ráda, že mi to takhle nevyšlo, protože tohle je tak skvělý příběh! Propracovaný, děsivý, nahánějící husí kůži a přitom potřebujete číst dál. Nedoporučuji číst v noci nebo když je tma nebo při cestování metrem. 

Pokud to ještě stále není jasné, tak tohle prostě chcete. 5/5

---
A co vy? Co všechno jste přečtli vy? Zaujal vás některý z výše zmíněných titulů? Dejte mi vědwt do komentářů. :-)





You Might Also Like

4 komentářů

  1. Nad přečtením Rekonstrukce jsem přemýšlela, ale když jsem si přečetla tvé hodnocení, docela začínám váhat. Ale docela hodně mě zaujala kniha Poslední pes na Zemi, tu si budu muset přečíst!

    https://nakavusknihomolem.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na druhou stranu se Rekonstrukce líbí dost lidem, takže to neznamená, že je to vysloveně špatná kniha. Každá má svého čtenáře. Poslední pes na Zemi je moc fajn čtení a s klidem ti ho moc doporučuji. Hezké počteníčko. :-)

      Vymazat
  2. Z tvých knih jsem nic nepřečetla. Popravdě, ani nemám v plánu je přečíst. Jakožto zní dobře, ale že bych si je musela přečíst, to zas ne. :D Na to mám v plánu jiné knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne vždy se trefím do vkusu ostatních, takže to chápu. :-)

      Vymazat