Skvělé dobrodružství pro malé i velké | Strážce ztracených měst

července 31, 2019

Název: Strážce ztracených měst
Originální název: Keeper of the Lost Cities
Autor: Shannon Messenger
Žánr: fantasy, pro děti a mládež
Nakladatelství: Ocelot
Počet stran: 400
Série: Strážce ztracených měst, 1. díl

Děj

Sophie je velmi nadaná dvanáctiletá dívka, která ovšem nemá moc kamarádů. Ve škole se jí smějí a spolužáci ji považují za podivínku. Jednoho dne ale potká Fitze, tajemného mladíka, který jí ukáže svět elfů a dalších bájných bytostí, do kterého patří. Navíc získá více informací o své schopnosti - telepatii. Ale aby mohla dále rozvíjet své schopnosti, musí opustit svět lidí i svou rodinu, navždy. Jak se rozhodne? Co ještě o své minulosti neví a všichni to před ní tají? 

Hodnocení

Po delší době jsem se dostala k nějakému tomu lehčímu čtení, což mi neskutečně pomohlo. Za poslední měsíce jsem sahala spíše po bichlích a těžších příbězích, které mě prostě naprosto vyždímaly (top mi připomíná, že bych měla už konečně sepsat těch x recenzí). Tuhle (ne)čtecí krizi mi tedy trochu pomohla zahnat kniha Strážce ztracených měst, ke které bych se nedostala, nebýt Megaknih. Moc jim za poskytnutí tohoto titulu děkuji. :-)

Jelikož jde o knihu hlavně pro mladší čtenáře, nečekejte květnaté popisy, neodhadnutelnou zápletku a podobné věci. Určitě ale nad ní nelámejte hůl, protože možná právě proto si ji oblíbíte - příběh je sice dost předvídatelný, některé věci vám půjdou proti srsti, ale je to tak pěkně a čtivě napsané! Musím uznat, že je to velmi milá kniha, která sedne každému, kdo potřebuje něco jednoduchého, milého a čtivého. Nemusíte se bát ani faktu, že jde o čtyři sta stránkovou bichli - když na to přijde, za dvě odpoledne máte přečteno. 

Autorka nám ukazuje dva naprosto rozdílné světy. V jednom žijí lidé a je vlastně naprosto totožný s tím naším, kde žijeme my, lidé. Druhý je plný nadpřirozena - najdeme tu zmínku o Atlantidě a dalších bájných městech, které souvisí s naší historií. Žijí tu trpaslíci, elfové, trollové a další tvorové. Budete si tu připadat jako ve světě Harryho Pottera či Alenky v říši divů. Hlavní hrdinka si v průběhu příběhu položila hned několik zvídavých otázek, co se světů týče, na které dostala dobře argumentované odpovědi, za což dávám plus k dobru. 

Ze začátku jsem měla problém se s hlavní hrdinkou sejít na stejné vlně. Chvilku mi trvalo, než mi došlo, že jí je (pouhých) dvanáct let. Po asi třetí kapitole si ale všechno sedlo a Sophie mi byla čím dál více sympatičtější. Líbily se mi pasáže, kdy se seznamovala s dalšími elfy jejího věku. Doufám, že v dalších dílech se objeví více Keefa, protože kdo by si ho nezamiloval? Trochu bad boy, ale s dobrým srdcem, který má poněkud tajemné rodiče. Naopak bych uškrtila Dexe. Jeho důvody sice chápu, ale někdy to opravdu přehání.

Aby příběh nebyl pouze napínavý, objevuje se tu i náznak romantiky, která to lehce mírní. Je možné, že tahle linka dostane ve druhém dílu více prostoru, protože to bude ještě hodně zajímavé.

Jsem moc ráda, že nakonec zůstala původní obálka, která je naprosto úžasná. Sálá z ní dobrodružství, kterého tady bude více než dost.

Knihu bych doporučila lidem od 10 - 99 let. Děti si užijí akci a svět připomínající HP a dospělí si u ní dobře odpočinou - pokud také v poslední době četli spíše náročnější tituly. Pokud nebudete mít žádná nebo ne moc velká očekávání, věřím, že se vám bude Strážce ztracených měst líbit.

Moje hodnocení

Kniha: 4/5
Obálka: 4/5

Pokud vás moje recenze na knihu nalákala, můžete mrknout na tento odkaz a knihu si pořídit za skvělou cenu. Navíc máte poštovné zdarma, což se vyplatí. :-)




You Might Also Like

2 komentářů

  1. To zní moc dobře. Nakonec to vypadá, že bych tuhle knihu i zkusila. A to jsem zprvu k ní nebyla moc nakloněná. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za zkoušku nic nedáš, ale myslím, že se ti kniha bude líbit. :) Hezké počteníčko.

      Vymazat