Knihy, ke kterým nemám co říct | #1

srpna 14, 2019


Krásný letní den, hlásím se po delší době s novým článkem. Tentokrát půjde o něco nového a pro mě mnohem rychlejšího a pohodlnějšího. Občas totiž přečtu (a nejen já) knihu, ke které prostě nemám tolik pocitů, abych mohla napsat plnohodnotný článek. A občas je to fakt škoda! Protože ne všechny jsou špatné, to vůbec. Navíc mne pak mrzí, když daný titul nemůžu zmínit tady na blogu, a proto tedy vznikl tento koncept příspěvku. 

1. Harry Potter and Chamber of Secrets - J. K. Rowling

Druhý díl se stále nese v duchu příběhu pro děti. Oproti prvnímu dílu mi přišla dvojka o něco slabší, ale už jsem na to byla tak trochu připravená z filmové verze. Pozitivum je fakt, že autorka příběh zbytečně nenatahovala a i když jde o něco méně akcí nabitý díl, tak jsem se nenudila. A navíc Dobby, žejo.
4/5

2. Nikdynoc - Jay Kristoff

Po knize jsem pokukovala už v originále, ale když jsem se dozvěděla, že vyjde v českém překladu, počkala jsem si. Příběh je velmi čtivý a postavy realistické. Mají své dobré i špatné stránky, se kterými autor dobře pracoval. Poznámky pod čarou mě nijak nerušily, i když jsem se jich před čtením bála - přeci jen skoro každému překážely. Po dočtení i teď jsem velmi spokojená a moc se těším na další díl, který by měl vyjít do Humbooku.
5/5

3. Kronovy děti - Pavel Bareš

Projekt Kronos byl boží. Kronovy děti jsou ještě lepší. Věřte mi, že tuhle geniální sérii potřebujete. jednoduše řečeno: wau. Těším se na trojku, která by mohla vyjít příští rok (snad).
5/5

4. Harry Potter and Prisorner of Azkaban - J. K. Rowling

Po dočtení Tajemné komnaty jsem si potřebovala spravit chuť, a proto jsem Vězně z Azkabanu nemohla odkládat. Udělala jsem jen dobře, protože mi příběh Harryho a jeho kamarádů velmi líbil. Ve filmovém zpracování jde asi o můj nejoblíbenější díl a musím říct, že knižní předloha k tomu má také velmi blízko. Momentálně čtu již čtvrtý díl (na který vyjde snad už normální článek, ale kdo ví).
5/5

5. Pět kroků od sebe - R. Lippincott

Tímhle asi naštvu spoustu lidí, ale... tohle byla nehorázná BLBOST. Mělo se jednat o příběh, který přibližuje realitu, konkrétně velmi vážné onemocnění plic. Bohužel mi na tom skoro nic nepřišlo reálné. Od kdy si můžou pacienti chodit kudy a kdy chtějí? Když pominu velmi dětinský příběh s klišé momenty, které najdete v naprosto každé romantické knize, tak knihu dodělal překlad. Nejsem žádný odborník přes tyhle věci, ale krucinál... Takhle to opravdu nejde. Byla to první a taky poslední romanťárna, kterou jsem se rozhodla dobrovolně číst. 
0,5/5 (aspoň za ten nápad)

6. Superpozice - Kat Kaufmann

Superpozice je titul, který je velmi specifický. Obsahuje poměrně dobře zpracované myšlenky, které jsou spojené náhodnými situacemi. Tyto skoro nesouvisející momenty autorka využila k tomu, aby se mohla zabývat různými důležitými tématy, které rozebírá a dobře je argumentuje. Dalo by se říct, že hlavní postavou je ona sama a vy jste ten druhý. Ten, kdo pokládá otázky a argumentuje proti. Děj je tu minimální, postavy jsou zvláštní a působí rozervaným dojmem. Nebylo to špatné, ale něco mi tam chybělo.
2/5


Výsledek obrázku pro harry potter and chamber of secrets bookVýsledek obrázku pro nikdynocVýsledek obrázku pro kronovy dětiVýsledek obrázku pro harry potter and prisoner of azkaban bookVýsledek obrázku pro pět kroků od sebeVýsledek obrázku pro superpozice kniha

Poznámka: všechny české obálky jsou z databazeknih.cz a anglické z amazon.uk




Četli jste některou z těchto knih? Jak se vám líbila/y?

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Skvělý článek a hlavně i nápad :) Taky často přečtu spoustu knih, ke kterým nenapíšu plnohodnotný článek. Nejsou špatné,ale nedá se o nich mluvit do nekonečna :) Z tvého výběru se chystám na Nikdynoc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Nikdynoc je skvělá a doufám, že se ti bude také moc líbit. :)

      Vymazat
  2. Momentálně taky čtu Harryho Pottera, ale už jsem u Fénixova řádu. A za mne spokojenost, znovu a po tolika letech jsem si jej konečně zopakovala. :D Jinak z dalších knih mám rozhodně v plánu Nikdynoc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jelikož čtu více knih najednou, tak mi to trochu trvá. Dneska bych ale čtvrtý díl mohla dočíst. :) Jak jsem psala, je to naprosto úžasný příběh a doufám, že se ti bude také líbit :)

      Vymazat
  3. Z tvého seznamu jsem četla jen Nikdynoc a je pravda, že se mi také nepodařilo vytvořit celou recenzi, ale sepsala jsem na instagram jen takový krátký popis. :D Ovšem stejně jako ty knihu hodnotím plným počtem hvězd, byla skvělá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je prostě těžké psát recenzi na Nikdynoc, aniž bych se opakovala (já nebo kdokoli jiný). Ta kniha je prostě skvělá a měl by si ji přečíst každý fantasy nadšenec. :-)

      Vymazat