Knihy, ke kterým nemám co říct | #2

listopadu 21, 2019


Krásný podzimní den,
babí léto pravděpodobně skončilo a začíná ten správný pošmourný, chladný a deštivý podzim. Co si ho tedy zpříjemnit několika krátkými knižními tipy? Nejde vysloveně o tituly, které doporučuji ke čtení pouze na podzim, jde samozřejmě o celoroční četbu. Takže jdeme na to. :)

1. Harry Potter and Goblet of Fire - J. K. Rowling

Harryho mám spojeného s podzimem - ať už jde o filmovou či knižní adaptaci. Do psané podoby se sice pouštím úplně poprvé, přesto mi k téhle sérii nejvíce ladí právě podzim. Určitě neuděláte špatně, když sáhnete třeba právě po Ohnivém poháru. Tenhle díl mám opravdu ráda a nemůžu se rozhodnout, jestli je lepší trojka nebo čtyřka. Těžká volba.
5/5

2. Králové Wyldu - N. Eames

Kniha spadá do žánru fantasy, konkrétně pro dospělé. Můžu už teď s jistotou říct, že jde snad o nejlepší knihu roku. Autor boří klasické prvky v tomto žánru - nabízí hrdiny, kteří mají největší slávu za sebou a na krku vlastní problémy, rozmanitý svět plný všelijakých příšerek, humor, který se stává klíčovým slovem. Když se řeknou Králové Wyldu, vybaví se mi právě humor. Mohu jen doporučit!
5/5

3. Protože je nás mnoho - Dennis E. Taylor

Protože je nás mnoho je druhý díl ze série Bobiverzum. Pokud ji neznáte, jedná se o vesmírnou trilogii, která je obsáhlá na postavy, zápletky a humor. Na rozdíl od jedničky je dvojka trochu plochá. Autor se snažil, aby nešlo o výplňkový díl, ale některé pasáže k tomu bohužel spěly. Čtenář se může chvílemi nudit, přesto je závěr nabitý akcí a láká na třetí díl, který nedávno vyšel. Trochu slabší čtení, na druhou stranu to přečtete poměrně za chvilku, krátké kapitoly rychle utíkají (ano, dole se nejedná oficiálně o obálku, ale nenašla jsem kvalitní zdroj, takže tak)
3,5/5

4. Poslední přání - A. Sapkowski

Když byl venku fakt, že se natáčí seriál Zaklínač, bylo jasné, že si musím přečíst aspoň první díl. To se mi povedlo, musím sama sebe pochválit. Ze začátku jsem byla zmatenější z postav, formy vyprávění i stylu psaní. Postupně si to naštěstí sedlo a já si čtení užívala. Některé charaktery mi nebyly úplně sympatické a některé kapitoly mi přišly nudné. Rozhodně nejde o špatný úvod do série, ale čekala jsem asi něco víc. Jednu hvězdičku si schovám na druhý díl (který mám v této době už přečtený, hihi).
4/5

5. Plíseň - S. Petterson

Po prvním dílu jsem měla poměrně velká očekávání. Ty se samozřejmě nenaplnily. Plíseň už se nenesla v tom pohádkovém duchu jako Ódinovo dítě. Zápletka mi přišla jednodušší. Postavy i překlad si však nechaly svou úroveň a aspoň trochu laťku vylepšili. 
3/5

6. Spoutávač - S. de Castell

Spoutávač je čtvrtý díl v této YA sérii, jejíž autor byl minulý rok na Humbooku (kterého jsem se nezúčastnila, psst). Po Kouzelnici, která mě opravdu dostala, přišlo lehké zklamání. Emoce, které se autor snažil u čtenáře vyvolat, mi přišli uměle. Nebylo to úplně ono a kniha na mě působila uspěchaně a nedodělaně. Mám tedy dost podobný pocit, jako po dočtení dvojky a čekám, že pátý díl bude opět o něco lepší.
3,5/5

Výsledek obrázku pro harry potter and goblet of fire bookVýsledek obrázku pro králové wylduVýsledek obrázku pro protože je nás mnoho

Výsledek obrázku pro poslední přáníVýsledek obrázku pro plíseň knihaVýsledek obrázku pro spoutávač

Všechny české obálky (krom Protože je nás mnoho) pocházejí z databazeknih.cz, Protože je nás mnoho z knihydobrovsky.cz, Harry Potter je z amazon.uk.

Četli jste některou z výše uvedených knih? Jak se vám líbila/y? :-)







You Might Also Like

6 komentářů

  1. Ohnivý pohár patří k mým oblbíbeným knihám. Jen nad ním vládnou Relikvie smrti. :D Jinak se Posledním přáním naprosto souhlasím. Tyto pocity jsem měla u celé série, někdy dobré kapitoly, někdy naprosto nudné a těžko se prokousávaly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam jsem se ještě nedostala, ale blížím se! :D V týdnu si půjdu pro šestý díl Harryho, ale fakt netuším, kdy se k němu dostanu. V Zaklínači mám za sebou už i dvojku (ano, nestíhám psát :D) a ta se mi líbila o dost více. Jsem zvědavá na další knihy. :)

      Vymazat
  2. Harryho POttera mám spojeného hlavně s Vánoci :D

    V knižní podobě je Ohnivý pohár skvělý, filmová verze tohoto dílu mi nesedí. Nevím ani proč :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně spíš s podzimem a nástupem zimy. Knihy čtu teda teďko poprvé, ale do příštích let bych chtěla zvládnout aspoň jednu knihu v tomto období. :) Na filmech jsem skoro vyrostla, takže mi nevadí a nepřijdou mi špatný. Je to otázka preferencí.

      Vymazat
  3. Necetla jsem z nich bohuzel nic:( ale dlouho koukam po tom Odinovo diteti, na to se urcite chystam:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Momentálně mám už celou sérii přečtenou a můžu ti ji opravdu doporučit. :)

      Vymazat