Konec dobrý, všechno dobré? | Polibek vítězů

února 18, 2020


Název: Polibek vítězů
Originální název: The Winner´s Kiss
Autor: Marie Rutkovski
Žánr: fantasy
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 480
Série: Kletba vítězů, 3. díl

Asi úplně nemusím zdůrazňovat, že se jedná o třetí díl a budou tu spoilery (z Kletby i Zrady), ale já radši. Pokračujte pouze na vlastní nebezpečí.

Anotace


Arinovy myšlenky jsou soustředěny na válku a o Kestrelině osudu nemá tušení. A ani nechce mít. Je přesvědčen, že k zásnubám s princem Valorie ji přiměla touha po moci a životy nevinných lidí ji nezajímají. Kestrel však byla odsouzena k nuceným pracím, kde jen stěží přežívá. Doufá, že Arin dostane její tajnou zprávu a konečně se dozví pravdu.

Podaří se jim opět se setkat, spojit síly a vybojovat svobodu a mír nejen pro sebe, ale také pro své národy?

Nejnapínavější partie Tesáků a Žihadel začala. Ani ty nejvyšší kameny však hráčům nemusí zajistit vítězství…

Závěrečný díl bestsellerové trilogie.

Jak jsem se ke knize dostala?


Zrada vítězů se mi moc líbila, i když jsem se zdráhala do ní pustit a docela dlouho mi ležela v knihovně. Bylo tedy jasné, že až vyjde Polibek vítězů, pustím se do něj. Moc děkuji Palmknihám za poskytnutí knihy k recenzi. 

Dobrý začátek


Konec druhého dílu skončil docela napínavě a Polibek začíná o pár dní později, Kestrel usvědčil její vlastní otec z velezrady a je odsouzena k nuceným pracím v pustině. Arin je navíc naprosto zaslepený tím, co mu řekla, jak se k němu chovala a nedochází mu, že za tím vším je to ta samá Kestrel, která ho miluje. Když tedy dostane její zprávu, otevřou se mu oči a jeho city k ní si najdou cestu na povrch. Tohle všechno zní dobře a je to i velmi dobře napsané. Čtenář je napjatý, s čím autorka přijde příště a navíc se mu dostane i romantické linky, která je tak akorát - nedostanete cukrovku, jen trochu klišé, což se dá autorce odpustit.

Má to jen malý háček


Ke konci knihy mi přišlo, že se příběh trochu vlekl a pasáže, které mohly být kratší, byly natahované a zápletky, které za to aspoň trochu stály, upadly za chvíli v zapomnění. Autorka se snažila dynamiku podpořit střídáním pohledů a do jisté míry to pomohlo - přesto jsem čekala něco trochu víc. O samotném závěru pomlčím, protože s ním nejsem vůbec spokojená. Chápu, že se autorka nemůže zavděčit všem a konec byl vytvořen pro většinu čtenářů, kteří budou s ním spokojeni. Já marně čekala na něco víc. 

Slova na závěr


Dle mého názoru jde o nejslabší knihu a velmi dobře si rozmyslím, jestli si od autorky ještě něco přečtu. Sice prokázala, že umí napsat velmi dobrou knihu, ale jedna (možná ani dvě) nestačí. Přiznám se, že ke knize nemám moc co říct. Ze začátku jsem byla hodně nadšená, ale ke konci to postupně opadávalo. Přesto jsem ráda, že jsem se do knihy pustila, protože už můžu v klidu spát - Kletbu i Zradu jsem velmi dlouho nemohla z hlavy vypustit a příběh Arina a Kestrel už je uzavřený. Tahle  hlavní dvojka mi bude fakt hodně chybět.


Moje hodnocení: 3,5/5



Za laskavé poskytnutí knihy moc děkuji Palmknihám. Pokud vás titul zaujal, můžete si jej pořídit na tomto odkaze.








You Might Also Like

0 komentářů