Tři ženy, tři příběhy | Sítě

března 18, 2020

Image result for sítě knihaNázev: Sítě
Autor: Petra Dvořáková
Žánr: román (aspoň to tvrdí databáze knih)
Nakladatelství: Host
Počet stran: 280
Série: -

Jak jsem se ke knize dostala?


V lednu jsem si nemohla ujít autorčinu nejnovější knihu Vrány (článek najdete tady), která mě naprosto odrovnala. Proto jsem se rozhodla, že bych chtěla zkusit další knihy a volba padla na Sítě, které všichni doporučovali jako dobrý start. Takže jsem tady a tohle je o Síti. Hezké počteníčko.

Slovo na úvod


Anotaci si můžete dohledat, byla moc dlouhá a myslím, že to podstatné najdete v tomto článku. 
Sítě pojednávají o třech různých ženách, které mají společnou jednu věc. Každá z nich se potýká s velkými problémy - ať už ve vztazích nebo uvnitř sebe sama. Tři povídky, které není snadné číst, protože tohle se může stát každé z nás. Jsou velmi realistické, ukazují to přesně tak, jak se to v některých rodinách opravdu děje, což je na tom zároveň to nejhorší. Knihu totiž dočtete a třeba na ni za chvíli zapomenete. Některé ženy ale v tomto prostředí žijí většinu svého života a nemůžou jen tak odejít.

Povídka o Kristýně


Tohle je první a zároveň nejdelší povídka celé knihy. Postupně odkrýváte život hlavní hrdinky, poznáváte její kamarádky i jejího přítele. Kristýna byla jednou vdaná a z manželství jí zbyl malý Tomášek. Je nadšená, že si jí tedy všiml Jáchym - muž, který má skvěle placenou práci a zajímá se o ni, snaží se jí podporovat. Navíc si oblíbil jejího syna a přijal ho jako vlastního, což jí dělalo největší starosti. Bohužel i přesto má malé sebevědomí a začne docházet k terapeutovi, který by jí měl s tímto problémem pomoci... A tady se rozjíždí hra manipulátorství, lží a bolesti. Postupně zjišťujete spolu s hlavní hrdinkou, jak to ve skutečnosti je.

Povídka ve mně zanechala dost pocitů, nad kterými jsem dlouze přemýšlela. Ze všech tří příběhů se mi zdá jako nejvíce pravděpodobný - takový, který se děje nejčastěji. Hodně silný, ale bohužel pravdivý a moc reálný. Nemám ani slov.

Povídka o Karolíně

Karolína má trochu jiný problém, který ale souvisí s manželstvím. Celá povídka je napsaná formou e-mailů a několik pasáží přepsáním mluveného slova. Hlavní hrdinka pochází ze silně věřící rodiny. Její matka měla osm dětí a jelikož byla Karolína druhá nejstarší, musela se starat o své mladší sourozence. Věděla, že takhle žít nechce a snažila se tedy uniknout tomuto stylu života. Na vysoké škole potkává muže, za kterého se později provdá. Bohužel ale souhra náhod ji vrátí zpět do těch časů, kdy chtěla uniknout svému dětství. Tentokrát v ní ale hraje roli své matky.

Začne se tedy svěřovat knězi Ambrožovi, kterého prosí o rady, jak z toho všeho ven prostřednictvím e-mailu. Vypráví mu svůj životní příběh a on jí naslouchá, jak jen to jde. Příběh postupně graduje a konci nebudete chtít pomalu ani uvěřit.

Tohle byl pro mě asi nejemotivnější příběh. Dostal mě možná proto, že neznám mnoho lidí, kteří by tak silně věřili v Boha a byli opravdu věřící. Došlo mi, že i když nejsem věřící a ani nikdo z mého blízkého okolí, takové rodiny mohou existovat a tato situace se může stát. 

Povídka o Nadě


Její příběh je trochu jiný, než ty předchozí. Naďa totiž řeší problém uvnitř sebe. Myslí si, že je ošklivá a nepřitažlivá, bylo by to přece lepší, kdyby měla hezčí prsa. Naďa pracuje ve zdravotnictví - pomáhala na sálech a setkala se s utrpením i smrtí. Stává se z ní postupně cynická žena, která usiluje pouze o svůj cíl a nezajímá ji, jak jej dosáhne. Bohužel i ona jednou narazí...

Nadin příběh byl pro mě ten nejvíc nechutný z celé knihy. Přišla mi velmi cynická už na začátku a s věkem a zkušenostmi se to ještě stupňovalo. Bylo mi nepříjemné tohle číst. Konec mě ale stejně dostal - tohle si nezaslouží žádná žena ani dívka.

Slovo na závěr


Nečekejte odpočinkovou literaturu. Tohle jsou prostě příběhy ze života, které se můžou dít každé ženě. Ve mně zanechaly spoustu pocitů, nad kterými budu ještě chvíli přemýšlet. Pokud si chcete přečíst něco ze života, Sítě vám vřele doporučuji. 

Moje hodnocení: 4/5


Za laskavé poskytnutí e-knihy moc děkuji Palmknihám. Pokud vás titul zaujal, můžete si jej pořídit na tomto odkaze.




You Might Also Like

4 komentářů

  1. Moc pěkně napsaný článek, zaujala jsi mě <3

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto knihu si určitě musím přečíst. :) Mám ráda příběhy ze života, takže si píšu na seznam. :)

    OdpovědětVymazat